پیام سپاهان
برگزاری اولین اجلاس مدیران فرودگاهی مناطق آزاد کل کشور در کیش
پنجشنبه 8 آذر 1397 - 12:02:54
پیام سپاهان - در حاشیه نهمین رویداد بزرگ صنعت هوایی کشور در کیش، اولین اجلاس مدیران فرودگاهی مناطق آزاد کل کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، اولین اجلاس مدیران فرودگاهی مناطق آزاد کل کشور، با حضور مدیران و بخش‌های مختلف شهر فرودگاهی، مدیران 8 فرودگاه مناطق آزاد، به میزبانی شرکت شهر فرودگای امام خمینی (ره) در جزیره کیش برگزار شد.
هدف از برگزاری این گردهمایی دستیابی به تعاملات بین فرودگاهی و از همه مهم‌تر، راه‌های برقراری پروازهای مستقیم به مناطق آزاد از مبدا شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) است.
معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش در این اجلاس با بیان اینکه جزیره کیش منطقه آزادی است که یکی از زیباترین مناطق آزاد کشور و دنیاست گفت: در جزیره کیش پتانسیل های بسیار بالایی در حوزه های مختلف، سرمایه گذاری های بسیار خوبی در حوزه حمل و نقل دریا، زمین و هوایی داریم. در حوزه فرودگاهی سومین فرودگاه پرتردد کشور را در کیش داریم و در ایام نوروز بالغ بر 140پرواز در روز در فرودگاه کیش نشست و برخاست می کنند. در حوزه فرودگاهی البته زیر ساخت های فرودگاهی وسیع تری را در کیش خواهیم داشت. با بهره برداری از ترمینال جدید فرودگاهی کیش ظرفیت پذیرش مسافری کیش از 2 میلیون گردشگر به 6 میلیون نفر افزایش می یابد.
محمدرضا سعیدی افزود: باید علاوه بر اهداف داخلی بتوانیم تحرک بین المللی قوی تری هم در منطقه داشته باشیم حدود 4/4 میلیارد نفر و 62میلیون تن بار در سال توسط فرودگاه های دنیا جابجا میشود و این حوزه گردش مالی، تجاری و اشتغالزایی زیادی را در جهان به خود اختصاص داده است.
وی در ادامه گفت: ما در کشور موقعیتمان در کسب و کار پیچیده و بزرگ است باید ببینیم ما کجای شریان بزرگ اقتصاد دنیا ایستاده ایم. یکی از اهداف اصلی مناطق آزاد در کشور ما رشد و توسعه اقتصاد همه کشور است و باید مشخص کرد ما در مناطق آزاد موقعیتمان در حمل و نقل هوایی و فرودگاهی در کجا قرار دارد.
سعیدی تصربح کرد: منابع زیادی در کشور و پتانسل های بسیار بزرگی در مناطق آزاد داریم و برای به اشتراک گذاشتن این منابع و تبدیل آن به انرژی باید گفتگو شود.
معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به فعالیت های نوآورانه در حوزه های مختلف اظهار داشت: در حوزه فرودگاه ها و حمل و نقل هوایی و یا در هر حوزه ای اگر توجهی به نوآوری نداشته باشیم بدون شک این منابع به هدر می رود بنابراین راه های بهتر کار کردن برای ما وجود دارد به شرطی که به توسعه قابلیت ها و مهارت ها و هماهنگی بیشتر روی آوریم و نیاز مشتری را بررسی کنیم.
وی افزود: در سازمان منطقه آزاد کیش علاوه برا اینکه برای خودمان ماموریت منطقه آزاد قایل هستیم در سطح ارشد مدیریتی نیز به این نتیجه رسیده ایم که منطقه آزاد کیش می تواند مرکز یاد گیری انواع فرایند ها در کشور باشد. فرایند های تجاری، حقوقی و فرایندهای مختلفی که بتوانیم با اقتصاد جهانی تعامل درستی داشته باشیم.
سعیدی تاکید کرد: در فرودگاه های مناطق آزاد این زمینه وجود دارد که ما در عرصه هایی که در اختیارمان هست بتوانیم الگوهای قابل ارائه ای برای کل کشور داشته باشیم و بحثمان در کیش همین باشد یعنی ما سرویسی را برای مشتریان ارائه بدهیم که در دو حوزه صنعت و مصرف کننده الگو بشویم زمانی این امر اتفاق می افتد که در حوزه توسعه بر قابلیت ها و کار آفرینی درون سازمان تاکید داشته باشیم. با ترکیبی از نو آوری و دیجیتالی شدن که این روزها بحث مدیریت منابع را عوض می کند می توان عرصه های جدیدی را برای مناطق آزاد رقم زد و الگو سازی کرد و این الگو را برای سرزمین اصلی نیز ارائه کرد. برای این حوزه در مرحله اول نیاز به دانش مدیریت و بهره گیری از افراد متخصص است.
گفتنی است در حاشیه نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی وهوانوردی کشور، نشست های تخصصی بسیاری در حوزه هوا وفضا از ٥ تا ٨ آذر به میزبانی جزیره کیش برگزار می شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77626/برگزاری-اولین-اجلاس-مدیران-فرودگاهی-مناطق-آزاد-کل-کشور-در-کیش
بستن   چاپ