پیام سپاهان
رئیس مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد:
مراجعه 3 برابری مردم به مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری در اصفهان
پنجشنبه 8 آذر 1397 - 18:35:03
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در زمان حاضر مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری برای مردم شناخته شده است و شاهد مراجعه سه برابری عموم به این مرکز هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر ،‌ عنایت الله اعتدالی ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون نزدیک به چهار هزار نفر از مردم اصفهان به تنها مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مراجعه کردند که این تعداد به غیر از بیماران تحت پوشش این مرکز هستند.
وی با بیان اینکه مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری نواب صفوی تنها مرکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است، افزود: توسعه این دست مراکز تخصصی در برنامه کاری دانشگاه علوم پزشکی نیست بلکه تصمیم به استقرار مشاوران متخصص برای بیماریهای رفتاری در تمام مراکز تحت پوشش مرکز بهداشت استان داریم.
رئیس مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه بیماران مبتلا به ایدز یا دیگر بیماریهای آمیزشی با کد ثبت می شوند و هیچ گونه اطلاعات آنها به غیر از خود پزشکان در اختیار کسی قرار نمی گیرد،‌ ادامه داد: برای مراجعه کنندگانی که جواب تست و آزمایش آنها منفی شده اما دارای رفتارهای پر خطر بودند نیز کلاس مشاوره گذاشته می شود.
وی در ارتباط با فروش کیت‌های تشخیص ایدز در سطح داروخانه‌ها و تست بیماری توسط خود فرد در منزل گفت: با توجه به اینکه توسط این کیت‌ها در عرض 20 دقیقه فرد تشخیص می دهد که مبتلا به یک بیماری است و پس از آن باید دو آزمایش دقیق دیگر انجام دهد بنابراین این موضوع که فرد چگونه بدون هیچ آزمایشی این کار را در منزل انجام می دهد مشخص نیست چون باید زیرساخت های آن معلوم شود.
اعتدالی بیان داشت: فردی که در منزل تست می دهد باید سر زمان 20 دقیقه جواب را در کیت ببیند زیرا که اگر سر موقع تست را نبیند احتمال اینکه خطوط مشخص شده در کیت از بین برود، وجود دارد و در این صورت نتیجه تست تغییر می یابد.
کیت های تشخیص ایدز در بازار تایید شده نیست
اعتدالی با اشاره به اینکه یک سری کیت در بازار وجود دارد که تأیید شده نیست، گفت: در صورت توزیع کیت در بازار آموزشهای لازم نیز باید داده شود چراکه استفاده از این کیت‌ها و تفسیر نتایج نیاز به آگاهی دارد.
وی با تاکید بر اینکه رسانه ها باید بدانند چگونه بیماری ایدز و راه های انتقال و پیشگیری از آن را مطرح کنند که حتی خود مبتلایان پس از خواندن، ترس و واهمه ای از مراجعه به ادامه درمان نداشته باشند، گفت: نحوه اطلاع‌رسانی و نفوذ اطلاعات بسیار مهم است، مطلبی که نوشته می‌شود نباید انگی برای بیمار ایجاد کند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77658/مراجعه-3-برابری-مردم-به-مرکز-مشاوره-بیماریهای-رفتاری-در-اصفهان
بستن   چاپ