پیام سپاهان
محور سخنان امامان جمعه شهرهای اصفهان
جمعه 9 آذر 1397 - 15:28:07
پیام سپاهان - اصفهان- اقتدار جمهوری اسلامی ناشی از روحیه مقاومت است، تنها راه بیداری اسلامی مقاومت است و رژیم آمریکا بزرگترین تروریست جهان است از جمله محورهای سخنان نمازجمعه این هفته امامان جمعه شهرستانهای اصفهان بوده است.
**اقتدار جمهوری اسلامی ناشی از روحیه مقاومت است
امام جمعه تیران و کرون گفت: اقتدار کشور ناشی از روحیه مقاومت و ایستادگی مردم در برابر ظلم و استکبار جهانی بوده است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه های نماز جمعه تیران افزود: اقتدار نظام جمهوری اسلامی در دنیا فراگیر شده و الگویی برای ملت های استقلال طلب است.
وی با بیان اینکه نقش ایران در بعضی از رویدادهای بین المللی مهم است، تصریح کرد: آرامش و امنیت اربعین و مشارکت مردم در این مراسم معنوی به پشتوانه جمهوری اسلامی و خون شهدا بوده است.
7131/6026/
**پذیرش برخی پیمان های بین المللی نوعی خودزنی است
امام جمعه سمیرم گفت: پذیرش و امضای برخی معاهده ها و پیمان های به اصطلاح بین المللی، نوعی خودزنی و خودفریبی است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیف الله دهقانی فیروزآبادی، در خطبه های نمازجمعه این هفته سمیرم در حسینیه انقلاب اسلامی این شهر افزود : این سازمان ها سابق بر این هر نوع فشار و خواسته ای که داشته اندرو کردند و امروز به بهانه حقوق بشر و کودک و CFT قصد فشار، نفوذ و زیر نظر گرفتن ما را دارند.
وی با یادآوری دهم آذر سالروز شهادت شهید مدرس تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید همچون شهید مدرس در برابر خواسته های استکبار و آمریکا که امروز با عناوین سازمان ها و توافق های بین المللی رنگ عوض کرده اند بایستند و هوشیار باشند.
وی با اشاره به انواع جنایت های چند دهه گذشته غربی ها در گوشه گوشه جهان ادامه داد: این توطئه ها و ظلم کردن ها نشان می دهد سازمان ملل فقط یک عنوان توخالی و برای منافع خود غربی هاست.
خطیب جمعه سمیرم ادامه داد: اگر مجلس و نمایندگان همچون شهید مدرس شوند مملکت اسلامی هیچ آسیبی نخواهد دید و محکم در برابر مستکبران و حتی بدخواهان و غافلان داخلی خواهد ایستاد.
دهقانی در بخش دیگری تاکید کرد: بیداری انسانی و اسلامی باعث شد آمریکا و غرب سیلی محکمی بخورند و هر روز با توطئه و تولید گروهک هایی مانند داعش و القاعده تلاش کنند ملت های بیدار شده را از این مسیر باز دارند.
وی گفت: تنها راه مقابله با جنایت ها، توطئه ها و نقشه های نظام سلطه و سلطه گران مقاومت تا فتح و پیروزی نهایی در برابر آنان است.
7147
** نیروی دریایی در دفاع مقدس خوش درخشیدند
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: فرماندهان و کارکنان این نیرو در دوران دفاع مقدس به زیبایی درخشیدند.
آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نماز جمعه در مصلی بقیه الاعظم (عج) این شهر، افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ششم و هفتم آذر سال 59 در عملیات مروارید سکوهای صادرات نفت عراق در الامیه و البکر هدف موشک قرار دادند و با از بین بردن دو سوم این پایانه های نفتی، پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران را بر فراز بلندیرین دکل پایانه ها به اهتزار در آوردند.
وی دهم آذر سالروز شهادت آیت الله شهید سید حسن مدرس را یادآور شد و بیان کرد: این عالم مجاهد و شهید شجاع و نترس چندین بار مورد سوءقصد قرار گرفت و در نهایت در مهر سال 1307 از سوی ماموران رضاخان دستگیر و به دامغان تبعید پس از آن به خواف و بعد از 9 سال به کاشمر تبعید شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در سال 1316 رضاشاه از رئیس شهربانی کاشمر خواست تا آیت الله مدرس را به قتل برساند اما او نپذیرفت و رضاشاه مجبور شد با اعزام دو پلیس از تهران به کاشمر، وی را مسموم کنند.
به گفته وی ماموران وقتی مشاهده کردند که سم روی آیت الله مدرس تاثیرگذار نیست مجبور شدند وی را با زبان روزه هنگام اقامه نماز خفه کنند و به شهادت برسانند.
وی با اشاره به پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان و صدور پیام حضرت امام خمینی (ره)، گفت: این پیام دارای نکات بسیار مهم نظامی و سیاسی است و باید همه مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان که آینده سازان کشور هستند، به آن دقت کنند.
آیت الله عبدالنبی نمازی، جایگاه بسیج در نگاه بلند امام راحل را یادآور شد و افزود: باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند.
به گفته وی امام قانع نبودند که بسیج فقط منحر به کشور ایران اسلامی باشد بلکه معتقدند بودند در سراسر جهان اعم از عراق، پاکستان، افغانستان، تونس، اندونزی، لیبی، الجزایر و کشورهای اروپایی و آمریکایی، هسته های مقاومت بسیج تشکیل شود تا در مقابل توطئه های غربی ها و دشمن بایستند.
6136
** بیشتر عمر دولتمردان امریکا در جنگ علیه ملتهای مظلوم گذشته است
امام جمعه اردستان با اشاره به آتش افروزی های آمریکا به خصوص در سال های اخیر گفت: بیشتر عمر دولتمردان آمریکا در جنگ علیه ملت های مظلوم گذشته است.
حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نمازجمعه اردستان جنگ های نیابتی آمریکا از سوی عواملش در منطقه و به خصوص یمن را یادآور شد و گفت: آمریکا، چگونه عربستان و همپیمانش را به جان ملت مظلوم یمن انداخته و آنها را به خاک و خون می کشد.
وی گفت: «ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، مردم مظلوم جهان را تروریست می نامد در حالی که در قتل خاشقچی، ولیعهد سعودی را بی گناه می داند و دنبال منافع آنهاست.
خطیب نماز جمعه اردستان با گرامیداشت 10 آذر سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس گفت: این مرد الهی با تکیه بر ایمان و قدرت خدا از هیچ کس واهمه نداشت و در مقابل رضاخان ایستاد.
دهشیری افزود: این شهید والامقام نمونه و الگوی یک نماینده با تقوا، عالم و نترس بود که باید الگوی همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.
7431/6136
** تنها راه بیداری اسلامی مقاومت است
امام جمعه آران و بیدگل با اشاره به دیدار اخیر رهبری معظم انقلاب با کارگزاران نظام، گفت: معظم له تنها راه مقابله با استکبار را تقویت جریان مقاومت برشمردند و تاکید کردند که تنها راه بیداری اسلامی، مقاومت است.
آیت الله سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه رئیس جمهوری آمریکا ملت ایران را تروریست نامیده است، افزود: این در حالی است که ایران همواره قربانی تروریسم بوده و گواه آن تقدیم بیش از 17 هزار نفر شهید در این راه بوده است.
وی بیان کرد: در هر جای دنیا که تروریسم فعال است، دست های دولت مستکبر آمریکا نمایان و منشا همه توطئه ها در خاورمیانه و سایر نقاط جهان آمریکاست.
خطیب نماز جمعه آران و بیدگ با اشاره به اعتراض های هفته گذشته در فرانسه، یادآور شد: این اعتراض های گسترده علیه سیاست های غلط دولتمردان این کشور با سرکوب شدید همراه شد.
وی گفت: این سیاست یک بام و دو هوای فرانسه در مقابل حقوق بشر قابل قبول نیست و دولتی که مدعی احترام به حقوق بشر است نباید با خشونت با معترضان برخورد کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشار به سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس تصریح کرد: این عالم شامخ همواره باید برای نمایندگان مجلس یک الگو باشد و نمایندگان شجاعت و ظلم ستیزی وی را سرلوحه امور خود قرار دهند.
موسوی گفت: آیت الله مدرس یک شخصیت ممتاز است که شجاعانه در مقابل استبداد ایستاد و رضاخان با همه تهدیدهای خود نتوانست او را ساکت کند که آخر هم با ترور ناجوانمرادنه ایشان را از سر راه خود برداشت.
7472/6136
**مجلس باید بیشتر نظارت می کرد
امام‌ جمعه خمینی‌ شهر گفت: مجلس باید در گرانی اسفار گسیخته قیمت اجناس و هرج ‌و مرج بازار اقتصادی بهتر و بیشتر نظارت و مداخله می‌ کرد.
به گزارش، ایرنا حجت الاسلام عباس رحیمی در خطبه های نماز جمعه خمینی شهر با اشاره به فرا رسیدن سالگرد شهادت شهید مدرس و روز مجلس افزود : شهید مدرس فردی ساده‌ زیست و بی اعتنا به شرق و غرب و قدرت ‌های استکباری بود.
وی ادامه داد : شهید مدرس تنها نماینده‌ای در زمان خود نترس بود، شهید مدرس یک روحانی بود ولی به معنای واقعی زنده بود، وابسته نبود.
وی با اشاره به اینکه شهید مدرس با رضاشاه معامله نکرد، گفت: شهادت غریبانه نتیجه عدم معامله با رضاخان و باعث زنده نگه‌داشتن نام و افتخار شهید مدرس شد.
حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه انتظار می‌رود نمایندگان مجلس اینگونه باشند ، گفت: یک عده‌ای از نمایندگان مجلس مثل شهید مدرس نیستند و اهل ‌معامله‌اند ، مردم ما باید آگاه باشند افرادی همچون مدرس را انتخاب کنند.
به گفته وی مجلس باید نسبت به حل مشکلات اقتصادی مردم بیش از پیش حساس باشد.
وی با اشاره با اینکه تصویب منع ادامه کار بازنشستگان از مصوبات خوب این دوره مجلس بود ، افزود : به‌کارگیری بازنشستگان یعنی اشغال جای مدیران جوان، امروز اشتغال معضل جدی کشور است.
7145 /
** رژیم آمریکا بزرگترین تروریست جهان است
امام جمعه نایین گفت : ما به مردم آمریکا کاری نداریم، اما رژیم آمریکا خود بزرگترین تروریست جهان اسلام است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی سجادی در خطبه های نماز جمعه این هفته نایین در رواق فاطمیه امام زاده سلطان سید علی(ع) این شهر با اشاره به تحریم های آمریکا افزود: آمریکا که مدعی پیمان و قانون بود اکنون در راس قانون شکنی قرار گرفته و دوستان خود را تبدیل به دشمن کرده است.
وی با اشاره به اینکه آمریکا ملت ایران را تروریسم خوانده است، اظهارداشت: باید از آمریکا و اروپا قطع امید کرد زیرا اگر ما به وعده های دروغین آنها دل نبسته بودیم انرژی هسته ای را همانند موفقیت های دیگر در این کشور به رشد رسانده بودیم.
سجادی گفت: تحریم ها و تهدیدها ناشی از ضعف و زبونی آمریکاست و امروزه حتی اغلب همپیمانانش حق را به ایران اسلامی داده و نسبت به سیاست های ابلهانه دونالد ترامپ انتقاد دارند.
7136
** مدرس شخصیت برجسته تاریخ سیاسی ایران است
امام جمعه داران در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت : شجاعت، ظلم ستیزی، مبارزه با استعمارگران ، تقوا و ایمان از ویژگی های شاخص شهید مدرس است.
حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی اضافه کرد: نمایندگان مجلس باید شخصیت این روحانی شهید را در همه امور الگو قرار داده و از سیره ایشان در انجام رسالت خود استفاده کنند.
امام جمعه داران با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی در سال 58 ، گفت: بدون قانون اهداف یک کشور محقق نخواهد شد.
سیاوشی هفته بسیج را تبریک گفت و ادامه داد : خدامحوری، تکلیف گرایی، حق گویی، ایثار، بصیرت و ولایتمداری از شاخصه های تفکر بسیجی است.
وی ادامه داد: دوری مردم از انقلاب و جدایی سیاستمداران از آرمان های امام (ره) از برنامه های دشمنان در داخل کشور است اما تفکر ناب بسیج، این توطئه ها را خنثی می کند.
سیاوشی با بیان اینکه عده‌ای به شیوه ‌های گوناگون به دنبال اختلاف ‌افکنی در بین مسلمانان هستند بر ضرورت حفظ انسجام و وحدت تاکید کرد.
حجت الاسلام سیاوشی به اخلاص و و وظیفه شناسی کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: امروز حضور قدرتمندانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی توانسته پیشرفت و عزت را برای ایران به ارمغان بیاورد.
امام جمعه داران اضافه کرد : مسئولان دستگاه های متولی، نظارت و کنترل خود را بر بخش های مختلف بازار گسترش دهند.
9861
** نمایندگان باید شهید مدرس را الگوی خود قرار دهند
امام جمعه خور و بیابانک گفت : نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حل مشکل گرانی تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید احمد مهدی نژاد در خطبه های نماز جمعه شهر خور افزود: در کشور اسراف وجود دارد و دستگاه های اجرایی باید از اسراف کاری پرهیز کنند چرا که حرام است.
وی با بیان اینکه عمران آبادانی با اتکا به نیروی داخلی محقق می شود، تصریح کرد: تکیه به نیروهای داخلی ایستادگی در مقابل تحریم هاست.
امام جمعه خور و بیابانک تصریح کرد : آمریکا که مدعی پیمان و قانون بود اکنون در راس قانون شکنی قرار گرفته و دوستان خود را تبدیل به دشمن کرده است.
مهدی نژاد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مدرس و میرزا کوچک خان جنگی در آستانه سالگرد شهادتشان، سخنانی در وصف شخصیت این دو شهید بیان کرد.
/6026/9860

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77698/محور-سخنان-امامان-جمعه-شهرهای-اصفهان
بستن   چاپ