پیام سپاهان
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:
اقتدار جمهوری اسلامی مرهون جانفشانی شهداست
جمعه 9 آذر 1397 - 22:44:23
پیام سپاهان - کاشان - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه اقتدار جمهوری اسلامی مرهون جانفشانی های شهدا و جانبازان است، گفت: پدران، مادران و همسران شهیدان، زینت و افتخار کشور هستند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام‌ سید محمدعلی شهیدی عصر جمعه در دیدار مردم و جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران قمصر کاشان افزود: اگر امروز جمهوری اسلامی را داریم و رهبری معظم انقلاب آنچنان با نهیب در برابر آمریکای جهانخوار می ایستند، همه این قدرت و توان ناشی از شهدا و جانبازان است.
وی بیان کرد: دشمن بر ضد انقلاب در 40 سال گذشته مدام توطئه کرد، هشت سال جنگ نابرابر به راه انداخت که یک سویش ما بودیم و در آنسو همه جهان اما با نقش آفرینی شهدا، جانبازان و آزادگانی که همچنان عاشق امام (ره) هستند، با شکست رو به رو شدند.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به برخی مشکلات خانواده شهدا عنوان کرد: ما به شهدا و جانبازان و خانواده آنها افتخار می کنیم و وظیفه سرکشی و رسیدگی به مشکلات آنها را داریم.
وی اضافه کرد: سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد و همچنان که مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند، باید در مناسبت ها و به بهانه های گوناگون با این خانواده ها دیدار داشته و نگذاریم که تنها بمانند، چرا که آنها به رغم همه مشکلات هیچ انتظاری جز این ندارند.
حجت الاسلام شهیدی، لزوم استمرار حفظ وحدت، تقویت اجتماعات و زیارت گلزار شهدا را یادآور شد و تاکید کرد: شهیدان جزو گروهی هستند که بین ما حضور ندارند اما زنده بوده و نظاره گر اعمال ما می باشند؛ همه ما به شهیدان، جانبازان و آزادگان مدیون هستیم و دیدار خانواده های آنها وظیفه است.
وی افزود: امید می رود با کمک یگدیگر جمهوری اسلامی را به عنوان امانتی که از شهدا و ایثارگران به دست ما رسیده، با شایستگی حفظ کرده و به دست ولی الله الاعظم (عج) بسپاریم.
معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان نیز در ادامه گفت: با توجه به وسعت، جمعیت و فاصله این شهرستان تا مرکز استان اصفهان انتظار می رود که اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان به معاونت مدیرکل ارتقا یابد تا بیشترین خدمات ممکن را به جامعه هدف ارائه دهیم.
علی اکبر مرتضائی قهرودی همچنین با اشاره به وجود 94 گلزار شهدا و یک هزار و 60 شهید در آرامستان دارالسلام گلابچی، خواستار حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران برای استمرار طرح ساماندهی گلزار شهدای شهرستان کاشان شد.
وی افزود: نخستین شهید این خطه امامزاده سلطانعلی ابن محمد باقر (ع) بود که در سایه آن بزرگوار برکت های زیادی در کاشان شاهدیم، چنان که در مجموع یک هزار و 732 شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است.
فرماندار کاشان بیان کرد: مردم این شهرستان با برخورداری از تاریخ و فرهنگی پربار و چند هزار ساله همچنین 70 شهید مدافع حرم، سه هزار و 812 جانباز و 193 آزاده تقدیم کردند.
وی با اشاره به موقعیت راهبردی کاشان با برخورداری از بزرگراه، فرودگاه، راه آهن و قرار گرفتن در فاصله 200 کیلومتری پایتخت و 220 کیلومتری مرکز کشور یادآور شد: این منطقه به ویژه در دوره های اسلامی به شکوفایی رسید و گرچه هیچگاه پایتختی را تجربه نکرد اما مردمانش بهترین شرایط شهرنشینی را شکل دادند و امروز یک هزار و 200 واحدی تولیدی با ظرفیت 70 درصد در راستای خودکفایی و مقابله با تحریم های ظالمانه فعال هستند.
به گزارش ایرنا، غبار روبی گلزار شهدا، بازدید از امامزاده سلیمان (ع) و حضور در جمع نمازگزاران قمصر از دیگر برنامه های سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به بخش قمصر از توابع شهرستان کاشان بود.
مردم قمصر در دوران دفاع مقدس 60 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.
8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77733/اقتدار-جمهوری-اسلامی-مرهون-جانفشانی-شهداست
بستن   چاپ