پیام سپاهان
شهدا امنیت کشور را بیمه کردند
شنبه 10 آذر 1397 - 2:28:35 AM
ایرنا
پیام سپاهان - کاشان - معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدا و جانبازان با فداکاری کشور را بیمه کردند و امنیت را به ارمغان آوردند.
  حجت الاسلام‌ سید محمدعلی شهیدی  در یادواره شهدای شهرستان نطنز افزود: روزهای نخست جنگ تحمیلی صدام حسین مدعی برگزاری مصاحبه خبری طی یک هفته در تهران بود اما با فداکاری رزمندگان در نهایت با خواری درخواست مصالحه داد.
وی بیان کرد: فرزندان این ملت، دشمنان را در هشت سال جنگ نابرابر با آن همه پول و امکاناتشان، پشیمان کردند و امروز هم فرزندان آنها در دنیا موجب افتخار کشور هستند.
معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: برخی واژه ها مانند امام و استاد بین مردم از احترام خاصی برخوردار است و شهید نیز از آن جمله می باشد که از صدر اسلام و در قرآن کریم نیز احترام خاصی دارد زیرا با گذشتن از همه دلبستگی ها حتی جان خود را در راه دفاع از کشور و عقیده فدا می کند.
وی عنوان کرد: افراد بسیاری مانند عالمان، فیلسوفان و دانشمندان هم به جامعه بشری خدمت کرده و مورد احترام هستند اما شهید، جایگاهی فرای اینها دارد زیرا فضای آرام برای رشد سایر قشرها و ظرفیت ها با اهدای خون شهدا به وجود آمده است.
حجت الاسلام شهیدی با اشاره به تاکید مقام عظمای ولایت مبنی بر دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و لزوم تکریم بیشتر آنها ادامه داد: اگر مقام معظم رهبری با صلابت در برابر بیگانه ای مانند ترامپ می ایستند، مرهون خون شهدا و فداکاری جانبازان، ایثارگران و سایر رزمندگان است که به گردن همه ما حق دارند.
وی تصریح کرد: این انقلاب برای ما گران تمام شد و 230 هزار شهید، 565 هزار جانباز و 143 هزار آزاده دادیم و برخی از بزرگان نیز در این راه جان باختند که باید حرمت همه آنها و خانواده هایشان حفظ شود زیرا اگر روزی خطری متوجه کشور باشد، باز همین مردم وارد عرصه خواهند شد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اینها فرزندان امام راحل بودند که با دستور ولی زمان خود همه از بزرگ و کوچک به میدان آمدند و امروز ما نباید بگذاریم تا گلزارهای شهدا رنگ غربت بگیرند.
وی با اشاره به وجود 9 هزار و 200 نفر با درصد جانبازی بالا گفت: وجود آنها برکت و احترام آنها برهمگان واجب است چرا که همه ما زندگی و آسایش امروز را مدیون شهیدانی هستیم که دل از همه چیز خود بفرمان امام (ره) شسته و به جبهه رفتند.
حجت الاسلام شهیدی بیان کرد: نسل جوانی که دوران انقلاب و جنگ را تجربه نکردند، باید با آن دوران آشنا شده و در این راستا شرایط جبهه ها و حادثه ها روایت شود تا این فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در جامعه بماند.
وی یادآور شد: انقلاب پس از گذشت 40 سال به رغم دشمنی ها با همت و وحدت مردم و رهبری پیامبر گونه پابرجا مانده اما ایثار تنها محدود در جبهه ها نیست و با وجود جنگ اقتصادی آمریکا باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: تا زمانی که وحدت و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد، هیچ ترسی از دشمن نداریم و در نهایت به برکت خون شهدا و با یاری خدا پیروز خواهیم شد.
 تمبر یابود روز حماسه و ایثار شهرستان نطنز در ادامه این یادواره با میزبانی حسینیه مکتب القرآن رونمایی شد.
9 آذر 1360 سالگرد تشییع و خاکسپاری پیکر پاک 9 شهید با دستان مردم این خطه روز حماسه و ایثار نطنز نامگذاری شده است.
مردم نطنز در دوران دفاع مقدس افزون بر 150 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/77749/شهدا-امنیت-کشور-را-بیمه-کردند
بستن   چاپ