پیام سپاهان
رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان:
در مجلس دغدغه‌های سیاسی بر معیشت مردم ارجحیت دارد
شنبه 10 آذر 1397 - 15:07:45
پیام سپاهان - رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: وقتی ما مسئولیتی را می پذیریم و به عنوان نماینده وارد مجلس می‌شویم باید گرایشات سیاسی خود را برای خود حفظ و به دغدغه های مردم بپردازیم، اما در مجلس این طور نیست و ما شاهد این هستیم که دغدغه های سیاسی بر معیشت مردم ارجحیت دارند.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، سید ناصر موسوی لارگانی در نشست خبری خود به مناسبت روز مجلس اظهار کرد: مردم باید شهید مدرس را به عنوان الگو قرار دهند، امیدواریم مجلس شورای اسلامی خانه واقعی ملت ایران شود. چرا که اگر خانه ملت شد تصمیمی گرفته نمی شود که خلاف سخنان مقام معظم رهبری باشد.
وی ادامه داد: در دیداری که سال جاری نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب داشتند، رییس مجلس گزارشی از عملکرد مجلس ارائه کردند که بیش از 200 جلسه در دوره دهم برگزار شده و طرح ها و لوایح متعددی مورد برسی قرار گرفته است، رهبری در جواب ایشان فرمودند این جلسات کدام یک از دغدغه‌های معیشتی مردم را حل کرده‌است؟ 
وی افزود: برخی از همکاران دغدغه‌ها و گرایشات سیاسی خود را در جلسات دخیل می‌کنند که باید این اخلاق کنار گذاشته شود.
موسوی لارگانی در خصوص برجام و‌ FATF تصریح کرد: در بحث برجام وقتی گزارشات به مجلس ارائه می‌شد، ظریف، صالحی و عراقچی متعهد شدند و گفتند اگر برجام اجرایی شود تمامی تحریم ها برداشته خواهد شد، ولی در مورد FATF این را بیان کردند که هیچ تضمینی نیست که مشکلات کشور حل شود و ما صرفا می‌خواهیم بهانه دست آمریکا ندهیم.
رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب که اگر مسئله‌ هسته‌ای را حل کنیم دشمنان مسائل دیگری را مطرح می‌کنند، گفت: پس از برجام هیچ یک از مشکلات اقتصادی کشور حل نشد و طرف مذاکره درخواست های جدیدش را مطرح کرد.
رئیس مجمع نماینگان استان اصفهان تصریح کرد: وقتی ما مسئولیتی را می پذیریم و به عنوان نماینده وارد مجلس می‌شویم باید گرایشات سیاسی خود را برای خود حفظ و به دغدغه های مردم بپردازیم، اما در مجلس این طور نیست و ما شاهد این هستیم که دغدغه های سیاسی بر معیشت مردم ارجحیت دارند.
وی در ارتباط با سد تونل سوم کوهرنگ گفت: سال گذشته در تعین بودجه 97 مبلغی اضافی آمد گفتند به هر نماینده یعنی حدود 290 نفر نماینده مبلغ پنج میلیارد و 800 میلیون تومان و نماینده باید برای پروژهای شهرستانش تقسیم بکند 12 نفر از نمایندگان استان اصفهان اولویت را به سد تونل سوم کوهرنگ اختصاص دادند چراکه دغدغه این پروژه را داشتند.
موسوی لارگانی در خصوص سو مدیریت در این زمینه ادامه داد: ما حدود 25 سال مشغول حفر تونل سوم کوهرنگ بوده‌ایم ولی به این مضمون فکر نکرده‌ایم که این تونل نیاز به سد دارد، حالا وقتی حفاری تونل تمام شده تازه سد را شروع کردیم، با سو مدیریت و عدم پیگیری از سال 94 که سد شروع شده تا امروز 25 درصد این پروژه پیشرفت داشته است و حقیقتا در اجرای این پروژه کوتاهی شده‌ است.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به تخصیص آب زاینده رود توسط دولت گفت: تخصیص‌هایی که دولت به افراد دیگر داده حق کشاورزان و زیست محیطی که برای زاینده رود دیده شده را نادیده گرفته‌ است یعنی دولت حدود 384 میلیون لیتر مکعب آب را آورده و حق آبه کشاورزان قبل از آورده‌های دولت چیزی حدود 1 میلیاد متر مکعب آب بوده‌است.
وی در خصوص تصمیم استاندار پیشین برای باز چرخانی آب زاینده رود اشاره کرد: تصمیمی که مهرعلیزاده برای بازچرخانی آب گرفت چند شهرستان در این طرح نادیده گرفته شده‌اند و از شهرستان‌ها شناخت کافی ندارند. برای مثال در رابطه با غرب استان اصفهان عنوان شد که آب باغات غرب استان تامین خواهند شد و آب را تا پارک ناژوان انتقال می‌دهیم و از آنجا آب را بازچرخانی می کنیم و وقتی بستر اشباع شد این آب به طرف شرق اصفهان حرکت خواهد کرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: شهرستان نجف‌آباد قطعا کمتر از شهرستان فلاورجان باغ دارد شهرستان فلاورجان 18 هزار هکتار زمین دارد و 10 درصد از این 18 هزار هکتار باغ است یعنی 90 درصد از این ارضی زمین زراعی است اگر آب برای باغات تامین شود آن 90 درصد که هیچ راه در آمدی غیر از کشاورزی ندارند در تگنا قرار می‌گیرند
وی با اشاره به مبلغی که این طرح نیاز دارد گفت: این پروژه بنا به گفته استاندار پیشین 450 میلیارد تومان هزینه دارد که این هزینه برای یک پروژه موقت اصلا منطقی نیست، ما اگر این 450 میلیارد تومن را در بحث آب پایدار سرمایه گذاری کنیم مسلما نتیجه بهتری خواهیم گرفت.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77776/در-مجلس-دغدغه‌های-سیاسی-بر-معیشت-مردم-ارجحیت-دارد
بستن   چاپ