پیام سپاهان
موسوی لارگانی:
در دولت، اصفهان ستیزی وجود دارد
شنبه 10 آذر 1397 - 15:07:47
پیام سپاهان - رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه در دولت اصفهان ستیزی وجود دارد گفت: علی‌رغم اینکه در دولت یازدهم هشت تصمیم گیرنده در هیئت دولت اصفهانی بودند، ولی کار خاصی برای استان انجام نشد.
حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در حاشیه مراسم روز ملی اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه اصفهان در اردستان، اظهار کرد: شهید مدرس نمونه واقعی نماینده مردمی در مجلس بود و نمایندگان مجلس باید این مرد بزرگ را الگوی خودشان قرار دهند.
 وی افزود: برخی نمایندگان متأسفانه در حال حاضر از آن مسیری که مدرس طی کرده خارج شدند. بعضی‌ها به‌جای نمایندگی مردم دنبال مواردی دیگری هستند که در شان یک نماینده مجلس نیست.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در خصوص موضوع آب استان، گفت: یکی از مشکلات اصلی استان اصفهان مسئله آب است و مجمع نمایندگان بیشترین جلساتی که با مسئولان کشور و مدیران داشته در خصوص رفع مشکل آب بوده است. تصمیماتی که برای آب گرفته شده اگر سومدیریت نداشت مشکل به این بحرانی نمی‌رسید.
موسوی لارگانی اضافه کرد: امسال بودجه قابل توجهی از سوی نمایندگان مجلس و دولت برای سد تونل سوم در نظر گرفته شد. قولی که پیمانکار داده قرار است تا پایان سال 98 پروژه سد تونل سوم به پایان برسد.
وی یکی دیگر از برنامه‌ها برای رفع خشکسالی در استان را موضوع باران‌زایی عنوان کرد و گفت: در این خصوص قراردادی با شرکت آلمانی بسته شده است. بحث انتقال آب از دریا نیز مطرح است و مطالعات آن انجام شده و در حال اجرا و پیگیری است.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در جواب این سؤال که یکی از موضوعاتی که اشاره کردید موضوع سو مدیریت است و در چند سال اخیر استاندارانی برای استان اصفهان انتخاب شدند که مدت زیادی در استان حضور نداشتند؟ گفت: به دلیل اینکه نمایندگان استان اصفهان اکثراً اصولگرا هستند، استاندارانی که نمایندگان نظر دارند دولت به هیچ وجه تمایل ندارد.
موسوی لارگانی ادامه داد: این اواخر نمایندگان مجلس دنبال مدیرانی همچون جمالی نژاد، سقائیان و فلاحتیان بودند، ولی به دلیل اینکه دولت، دولت اصلاحات است موافقت نشد و به نظر نمایندگان توجهی نکردند. با توجه به انتخاب رضایی که از افراد بومی است باید تلاش کنیم در انتخاب مدیران و معاونان افرادی برگزیده شوند که دنبال مسائل سیاسی نباشند.
وی خاطرنشان کرد: مشکلات استان اصفهان آن‌قدر زیاد است که اگر بخواهیم به موضوعات سیاسی برسیم دچار سومدیریت می‌شویم. اصفهان از نظر آبادانی و عمرانی با استان‌هایی مانند تبریز قابل مقایسه نیست و دلیل آن فقط سومدیریت بوده که باعث شده نتوانیم موفق باشیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان از دیگر دلایل عدم پیشرفت استان اصفهان را موضوع اصفهان ستیزی در کشور عنوان کرد و افزود: در مجلس شورای اسلامی تعدادی از نمایندگان تا اسم اصفهان می‌آید داد و بیدادشان بلند می‌شود که اصفهانی‌ها همه اعتبارات را بردند و خورده‌اند.
موسوی لارگانی با بیان اینکه در دولت نیز یک اصفهان ستیزی وجود دارد گفت: علی‌رغم اینکه در دولت یازدهم شش وزیر از استان اصفهان داشتیم و هشت تصمیم گیرنده در هیئت دولت اصفهانی بودند، ولی کار خاصی برای استان انجام نشد.
وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان با وجود اینکه از لحاظ بودجه دومین بودجه را به خزانه کشور واریز می‌کند، از لحاظ دریافت بودجه در ردیف بیست و هفتم در بین سی و یک استان قرار دارد. یعنی آنچه خودمان پرداخت می‌کنیم هم به خودمان نمی‌دهند.
کد خبرنگار: 13095
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77778/در-دولت،-اصفهان-ستیزی-وجود-دارد
بستن   چاپ