پیام سپاهان
همراه با المپیاد استعدادهای برتر ورزشی/ هندبال_ دختران
دختران هندبال دیار نصف جهان طلایی شدند
شنبه 10 آذر 1397 - 15:08:01
پیام سپاهان - تیم هندبال دختران اصفهان با پیروزی در برابر تیم فارس قهرمان مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور شد.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، رقابت‌های المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور در رشته هندبال به میزبانی استان فارس و با حضور 27 تیم برگزار شد که در پایان تیم اصفهان بر سکوی نخست و تیم‌های فارس و تهران به ترتیب در رده دوم و سوم این دوره از مسابقات قرار گرفتند.
دختران اصفهان ابتدا در دور گروهی تیم‌های آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان و کهگلیویه و بویر احمد را شکست دادند و در جمع 8 تیم یزد را راهی خانه کردند و در نیمه نهایی از سد همدان عبور کردند تا در فینال به مصاف تیم میزبان بروند و با پیروزی در این بازی توانایی‌های خود را ثابت کردند.
فاطمه محمد خانی، سرمربی تیم هندبال دختران اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص این مسابقات اظهار کرد: سطح این دوره از مسابقات با توجه به این که اولین دوره برگزاری این المپیاد است بسیار بالا بود و به خصوص 8 تیم پایانی رقابت‌ها از سطح فنی خوبی برخوردار بودند.
وی همچنین ادامه داد: در این دوره از مسابقات با استفاده از داوران جوان‌تر استعدادهایی را نیز در این حوزه کشف کردند و مسابقاتی برگزار شد که نسل جوانی از بازیکنان، مربیان و داوران شرکت کرده بودند.
محمد خانی پیرامون تاثیرگذاری المپیادها بر روی تیم‌های ملی گفت: این استعدادهایی که کشف کردند پایه گذاری است برای المپیک 2022 که می‌خواهند از اکنون با این بازیکنان کار کنند و اگر این کار ادامه داشته باشد تیم ملی حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت.
وی درباره حمایت‌های هیئت هندبال استان اصفهان از این تیم بیان کرد: هیئت هندبال اصفهان مربیان و بازکنان را بسیار مورد حمایت قرار داد و این قهرمانی حاصل تلاش پیگیری‌های تیم هیئت هندبال به خصوص نایب رئیس هیئت است که با برنامه ریزی‌های مناسب تمرینات و مسابقات خوبی قبل از اعزام برای این بچه‌ها برگزار کردند که توانستیم قهرمانی را به اصفهان بیاوریم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77791/دختران-هندبال-دیار-نصف-جهان-طلایی-شدند
بستن   چاپ