پیام سپاهان
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خبر داد:
توزیع جعبه های ایمنی بین 2 هزار خانوار اصفهانی
شنبه 10 آذر 1397 - 15:08:05
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: برای اولین بار جعبه های ایمنی به منظور جلوگیری از مضرات پسماندهای خطرناک برای شهروندان در برخی مناطق شهری اصفهان توزیع شده است.

علی دهنوی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، از توزیع جعبه های ایمنی در میان شهروندان برای نخستین بار در اصفهان خبر داد و اظهار داشت: به منظور جلوگیری از خطرات زباله هایی مانند تیغ ریش تراشی، سرنگ، باتری موبایل و غیره که در منازل تولید می شود جعبه های ایمنی را طراحی کرده و به صورت پایلوت در سه منطقه با بافت سنتی و آپارتمانی توزیع کردیم.
وی با بیان اینکه جعبه های ایمنی (safety box) از جعبه زرد رنگ مکعبی و یک عدد پلاستیک قرمز رنگ تشکیل شده است، ادامه داد: این نوع جعبه ها همیشه در بیمارستان ها و پیرایشگاه ها وجود داشته اما تاکنون برای خانواده ها تهیه نشده است اما سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان برای اولین بار این جعبه ها را برای خانوار طراحی و در سه منطقه سه، هفت و 14 بین دو هزار خانواده توزیع کرده ایم.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه همزمان با توزیع بسته های ایمنی، آموزش های لازم در راستای استفاده از این جعبه ها نیز به شهروندان ارائه شده است، بیان داشت: پس از بررسی های لازم جعبه های ایمنی بین 400 هزار خانوار اصفهانی دیگر توزیع خواهد شد.
وی ادامه داد: طرح جعبه های ایمنی سالیانه سه میلیارد تومان هزینه خواهد داشت اما برای ارتقای سطح بهداشت شهروندان و افزایش میزان کود تولیدی این طرح را ادامه خواهیم داد.
دریافت گزارش هایی مبنی بر بد رفتاری مسئولان کانکس های بازیافت
دهنوی با بیان اینکه کانکسهای جمع آوری بازیافت زیر نظر سازمان پسماند شهرداری اصفهان نیست، اظهار داشت: گزارش هایی مبنی بر بد رفتاری مسئولان در کانکس های جمع آوری بازیافت در یافت کرده ایم که نارضایتی شهروندان را به همراه داشته است اما متاسفانه این بخش زیر نظر سازمان پسماند نبوده است، سعی داریم این بخش را زیر نظر سازمان بیاوریم تغییراتی را در کانکس ها ایجاد کنیم.
وی افزود: در حال حاظر حدود 20 آموزش دهنده برای آموزش تفکیک پسماند به شهروندان در حال فعالیت هستند و به منظور ارتقای علمی آموزش دهندگان، کلاس های آموزشی برگزار کرده ایم تا آموزش دهندگان با اطلاعات کامل از مبحث پسماند و بازیافت، مطالب مرتبط با این حوزه را به شهروندان انتقال دهند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه در بحث آموزش باید از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد استفاده کرد، گفت:فرهنگسرای محیط زیست به زودی در یکی از مناطق اصفهان راه اندازی خواهد شد و در این فرهنگسرا سازمان های مردم نهاد فعالیت خواهند کرد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77795/توزیع-جعبه-های-ایمنی-بین-2-هزار-خانوار-اصفهانی
بستن   چاپ