پیام سپاهان
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان:
مجلس و دولت نسبت به مشکلات اصفهان بی توجهی می کنند
شنبه 10 آذر 1397 - 15:08:07
پیام سپاهان - اردستان- رئیس مجمع نمایندگان اصفهان گفت: اصفهان مورد غفلت مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس واقع شده است به نوعی که در دولت یازدهم ما 6 وزیر از اصفهان داشتیم و کاری برای این استان انجام ندادند.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه شهید مدرس اسوه علم، تقوا، ساده زیستی و نمونه واقعی نماینده مردمی در مجلس بوده است، اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید برنامه های وی را الگوی خود قرار دهند که متاسفانه الان اینگونه نیست و اکثر ما از مسیری که شهید مدرس پیموده خارج شده ایم و به اسم نمایندگی مردم دنبال برنامه های دیگری هستیم که در شأن یک نماینده نیست.
وی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات استان اصفهان آب است که مجمع نمایندگان استان بیشترین جلسات را در خصوص آن برگزار و جلساتی را نیز با معاون اول رئیس جمهور، رئیس قوه مقننه، معاون اول قوه قضائیه، وزرای نیروی دولت های یازدهم و دوازدهم و استانداران دو دوره گذشته استان انجام شده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه تصمیمی که برای آب استان گرفته شده در درجه اول موضوع تونل سوم کوهرنگ و سدی است که در حال احداث است، ابراز داشت: البته اگر سوء مدیریت نداشتیم باید همزمان با پیشرفت تونل سد هم احداث می شد و تا وقتی تونل حفاری آن تمام می شد آب در تونل جاری می شد اما بعد از حفر تونل تازه به فکر احداث سد افتادند.
ضروری ترین کار حیاتی برای مردم تهیه آب آشامیدنی است
حجت الاسلام موسوی لارگانی با بیان اینکه امسال بودجه قابل توجهی از طرف مجلس و دولت برای سد و تونل سوم گذاشته شده است تصریح داشت: مجتمع فولاد مبارکه هم به دلیل مشکل کم آبی برای سد سوم کوهرنگ ورود پیدا کرد و مبلغی را برای تونل در نظر گرفته اند و با قولی که پیمانکار طرح داده است سد و تونل سوم تا آخر سال 98 به اتمام خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه در ارتباط با موضوع آب بهشت آباد هم این نکته قابل ذکر است که در آخرین جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه مقرر شده تا بودجه ای را برای این طرح قرار دهند، اظهار داشت: موضوع باران زایی و قرار داد توسط شرکت آلمانی که در ایران نیز نمایندگی دارد و انتقال آب از دریا که مطالعات آن انجام شده نیز در حال پیگیری است، ضروری ترین کار این است تا در موضوع آب آشامیدنی که برای مردم حیاتی است یک پیگیری جدی را داشته باشیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در خصوص انتخاب استاندار اصفهان هم گفت: اکثر نمایندگان استان اصولگرا هستند و بر این اساس دولت برای انتخاب استانداری که آنها مد نظر دارند تمایلی نشان نمی دهد.
حجت الاسلام موسوی لارگانی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا در نصب مدیران و معاونین استاندار جدید اصفهان افرادی نباشند که دنبال مسائل سیاسی هستند و به مشکلات رسیدگی کنند، تصریح داشت: اصفهان از نظر عمرانی و آبادانی به دلیل سوء مدیریت نسبت به استان های دیگر پیشرفتی را نداشته است.
یک اصفهان ستیزی در سطح کشور توسط مجلس و دولت وجود دارد
وی تصربح کرد: در سطح کشور اصفهان ستیزی هم وجود دارد به نوعی که در مجلس شورای اسلامی توسط تعدادی قابل توجه نمایندگان وقتی اسم اصفهان می اید صدای آنها بلند می شود گویی که اصفهان همه چیز را برده و خورده است، در دولت نیز این اصفهان ستیزی وجود دارد به نوعیکه در دولت یازدهم ما شش وزیر از اصفهان داشتیم و تعداد هشت تصمیم گیرنده در دولت اصفهانی بودند و متاسفانه کاری برای اصفهان انجام ندادند.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان ضمن بیان مشکلات جدی که اصفهان با آن روبرو است، افزود: اصفهان از نظر واریز بودجه به خزانه در رتبه دوم قرار دارد، اما از نظر دریافت در 31 استان در رده 27 استان قرار دارد و اگر شاهد عمران و آبادانی در استان هستید از مدیریت خود مردم است.
استیضاح وزیر امور خارجه با جدیت پیگیری می شود
حجت الاسلام موسوی لارگانی اعلام داشت: پیشنهاد استیضاح وزیر امور خارجه با 15 امضا انجام شده و با جدیت پیگیر آن هستیم که انجام شود و در خبر دادستان کل کشور هم آمده بود که ظریف مستنداتی برای صحبت خود در ارتباط با پول شویی گسترده ندارد.
وی همچنین گفت: در ارتباط با اصل موضوع پول شویی شکی نیست چراکه هیچ کشوری نمی تواند بگوید من پول شویی ندارم اما اینکه لفظ گسترده را بیان کند دشمن هم این را می گوید و با توجه به جایگاه دیپلماتیک نباید ایشان این مسئله را مطرح می کرد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77797/مجلس-و-دولت-نسبت-به-مشکلات-اصفهان-بی-توجهی-می-کنند
بستن   چاپ