پیام سپاهان
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:
فرهنگ ایثار و شهادت باید در نسل چهارم انقلاب نهادینه شود
شنبه 10 آذر 1397 - 15:08:09
پیام سپاهان - نطنز- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت را باید در کودکان و نسل چهارم انقلاب نهادینه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی شامگاه جمعه در مراسم بزرگداشت روز حماسه و ایثار شهرستان نطنز اظهار داشت: باید فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت را به نسل چهارم انقلاب آموخت و تلاش شود تا این فرهنگ در بین تمام نسل های جامعه نهادینه شود.
وی افزود: آرامش و امنیت امروز جامعه را مدیون شهدا و ایثارگران هستیم و باید تلاش کرد تا یاد شهدا به عنوان خالقان امنیت کشور زنده نگهداشته شود.
رئیس بنیاد شهید کشور تأکید کرد: در بین مقام های مورد افتخار جامعه، مقام و منزلت شهید از جایگاه ویژه ای برخوردار است، زیرا این شهدا بودند که فضای جامعه را برای کسب علم و دانش و درجات مختلف آرام و امن کردند.
نماینده ولی فقیه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: ایشان در زمان انتصابم به عنوان رئیس بنیاد شهید فرمودند که بکوشید در جامعه، مردم احترام خانواده شهدا را بیشتر داشته باشند و اینکه از پشت میز بیرون بیایید و با مردم و خانواده های معظم شهدا خانه به خانه دیدار داشته باشید.
وی بیان کرد: هر چه توان و قدرت داریم از برکت شهدا است و اگر امروز مقام معظم رهبری در مقابل ترامپ می ایستند این قدرت را مدیون شهدا و ایثارگران هستیم.
جت الاسلام شهیدی بیان داشت: شما مردم شهیدپرور نطنز نیز بیشتر به شهدا و خانواده های ایشان احترام بگذارید و اجازه ندهید گلزار شهدا دچار غربت شود.
وی اذعان داشت: انقلاب اسلامی ایران برای ما گران تمام شده است چرا که ما برای حفظ این انقلاب و میهن اسلامی حدود 230 هزار شهید و 565 هزار جانباز داده ایم، لذا باید حرمت خون شهید را حفظ کنیم و پدران شهدا با آرامش و احترام در جامعه زندگی کنند.
روز نهم آذر ماه نمایانگر ایثارگری مردم شهید پرور نطنز در دوران دفاع مقدس است
در ادامه این مراسم فرماندار نطنز اظهار داشت: روز نهم آذر ماه نمایانگر ایثارگری مردم شهید پرور نطنز در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی است.
یوسف حسنی افزود: خانواده های معظم شهدا بر گردن جامعه حق بزرگی دارند که باید با زنده نگهداشتن یاد شهدا موجب خرسندی ایشان شویم.
یادآور شد: مردم شهرستان نطنز 153 شهید تقدیم میهن اسلامی کرده اند که از این تعداد 104 شهید به بخش مرکزی و 49 شهید به بخش امامزاده تعلق دارد.
وی در خصوص گلزارهای شهدا اذعان داشت: در چهار شهر و 32 روستای شهرستان نطنز گلزار شهدا وجود دارد.
به گزارش مهر ، در روز نهم آذر ماه سال 1360، پیکر 9 شهید در نطنز تشییع شده که این روز به عنوان روز حماسه و ایثار شهرستان نطنز نام گرفته است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77799/فرهنگ-ایثار-و-شهادت-باید-در-نسل-چهارم-انقلاب-نهادینه-شود
بستن   چاپ