پیام سپاهان
حاجی دلیگانی با اشاره به لوایح مبارزه با پولشویی و پالرمو؛
رییس مجلس خود را به جای مجلس قرار داده است
يکشنبه 11 آذر 1397 - 13:28:24
پیام سپاهان - یک عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: صحبت‌های ظریف علیه نظام در موضوع پولشویی و پول‌هایی که از محل پولشویی برای مخالفت با CFT استفاده می‌شود سندی علیه ما در حقوق بین الملل است و این استیضاح بخشی از ضررهای صحبت های ایشان را از بین می‌برد.
حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، در خصوص تاثیر استیضاح‌های مطرح‌ شده مدت اخیر، اظهار کرد: استصیضاح‌های مطرح شده طی این مدت پی‌در‌پی نیست، باید باید ببینیم مبنای استیضاح چیست؟ اگر مبنا درستی داشته باشد هیچ اشکالی ندارد، در واقع اگر کل اعضای هیئت دولت هم استیضاح شوند اگر استیضاحشان مبنا علمی، درست و منطقی داشته باشد و از سر انجام تکلیف که در قانون اساسی برای نمایندگان مردم به هر حال انشا شده است مشکلی ندارد.
استیضاح در چهارچوب منابع نظام موجب تقویت نظام می‌شود
وی ادامه داد: اگر استیضاح‌ها در چهارچوب منافع کشور باشد نه تنها باعث تضعیف دولت نمی‌شود بلکه باعث تقویت نظام هم خواهد شد، به عنوان مثال موضوع استیضاح ظریف به خاطر مطلبی که ایشان به نظام نسبت دادند و موجب بهره‌برداری آنچنانی و درج سندی در حقوق بین الملل شده است باید انجام شود چراکه ایشان به عنوان وزیر امور خارجه صحبت‌هایش در مجامع بین الملل سند محسوب می‌شود.
صحبت‌های ظریف در مورد پولشویی سندی علیه کشور است
عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی افزود: صحبت‌های ظریف علیه نظام در موضوع پولشویی و پول‌هایی که از محل پولشویی برای مخالفت با CFT استفاده می‌شود سندی علیه ما در حقوق بین الملل است و این استیضاح بخشی از ضررهای صحبت های ایشان را از بین می‌برد.
رییس مجلس خود را جای مجلس گذاشت!
حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: برای رسیدن به FATF؛ 41 کار نیاز بوده است چهار لایحه به مجلس آمده است یکی تامین مالی تروریست بود که رای آورده است، دوتا از آنها اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و همچنین الحاق ایران به پالرمو بوده که به دلیل اینکه شورای نگهبان ایراد گرفته است بایستی در صحن علنی مجلس مطرح می شد، اما آقای رییس تخلف کرده است و بدون نظر مجلس این دو لایحه را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کرده اند، پس این موضوع تعیین تکلیف نشده است. CFT هم که شورای نگهبان ایراد گرفت و در دستور صحن علنی مجلس قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه رییس مجلس خود را به جای مجلس قرار داده و دو لایحه مبارزه با پولشویی و الحاق به پالرمو را به مجمع تشخیص فرستاده است، گفت: این دو موضوع باید در صحن مطرح و نظر مجلس نیز ارائه شود. 
عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طرح استیضاح ظریف چون به دلیل حرف‌های منطقی است به ایشان می‌فهماند که نباید حرف بی جا بزند و این موضوع نه تنها موجب ضعف دستگاه دیپلماسی نمی‌شود بلکه موجب تقویت ایشان در مجامع بین المللی می‌شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77861/رییس-مجلس-خود-را-به-جای-مجلس-قرار-داده-است
بستن   چاپ