پیام سپاهان
معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان خبر داد:
پیشگیری از معلولیت 143 نفر با غربالگری شنوایی
يکشنبه 11 آذر 1397 - 21:12:57
پیام سپاهان - اصفهان- معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: با اجرای طرح غربالگری شنوایی از معلولیت کامل 143 نفر جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد سعید محمدی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در 6 ماهه اول امسال غربالگری شنوایی روی 34 هزار و 120 نفر انجام گرفت که از این تعداد 3 هزار و 367 نفر مشکوک تشخیص داده شد.
وی بیان داشت: در پی اجرای این طرح از اختلال شنوایی 143 نفر پیشگیری شد و از اضافه شدن این تعداد معلول به چرخه بهزیستی استان جلوگیری شد.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: همچنین اجرای طرح غربالگری در حوزه بینایی روی 77 هزار و 501 نفر صورت گرفت که از این تعداد یک هزار و 900 نفر مشکوک به اختلال نابینایی تشخیص داده شدند.
وی بیان داشت: طرح آگاه‌سازی از پیشگیری از معلولیت‌ها در دوره سالمندی نیز به اجرا در آمد که 7 هزار سالمند باید تحت آموزش قرار گیرند.
محمدی با اشاره به فعالیت دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی برای مداخله به هنگام در مشکلات مددجویان گفت: از طریق خط 1480 به صورت تلفنی مشاوره الکترونیک داده می‌شود.
وی گفت: در نیمه اول امسال 60 هزار و 100 نفر با این خط تماس گرفتند که بدنبال توسعه خطوط مشاوره هستیم.
معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان از چهار دفتر زیر مجموعه این بخش بهزیستی خبر داد و گفت: پیشگیری از معلولیت، اعتیاد، پیشگیری از آسیب‌ها و ارائه مشاوره زیر مجموعه بخش پیشگیری بهزیستی استان است.
وی با اشاره به هزینه‌های چند برابری زندگی معلولان به نسبت افراد عادی خبر داد و افزود: در همین راستا پیشگیری از معلولیت امری بسیار مهم است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77913/پیشگیری-از-معلولیت-143-نفر-با-غربالگری-شنوایی
بستن   چاپ