پیام سپاهان
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان:
35 درصد مناسب‌سازی شهری در اصفهان انجام گرفته است
يکشنبه 11 آذر 1397 - 21:12:59
پیام سپاهان - اصفهان- معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: تاکنون 35 درصد مناسب‌سازی شهری در اصفهان انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار، سید اصغر فیاض ظهر یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: به منظور اجرای مناسب سازی شهری برای معلولان لازم است که گاهی شهروندان خود را به جای معلولان قرار دهند آنوقت دیگر شاهد گذاشتن میله در محل پیاده رو یا گذاشتن مانع درجلوی درب مغازه خود نیستیم.
وی با بیان اینکه برای مناسب‌سازی شهری برای معلولان دفتری در شهرداری اصفهان اختصاص یافته است که به جد با حمایت معاونت عمرانی استانداری، مناسب‌سازی‌ها در حال انجام است،ادامه داد: در همین راستا 100 دستگاه اتوبوس در حالی به ناوگان ترابری شهری اضافه میشود که برای معلولان مناسب سازی شده است و همچنین در خصوص مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس عادی و بی آر تی نیز کار شده است.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان اعلام کرد: دبیرخانه مناسب‌سازی استان با 18 تیم در سال 96 و افزایش تیم‌ها تا پایان سال 97 تمام شهرهای استان اصفهان را از جهت مناسب‌سازی بررسی می‌کند.
وی گفت: در استان اصفهان 35 درصد مناسب‌سازی شده که تنها یک سوم آن استاندارد است.
فیاض با اشاره به اینکه سامانه پیامکی معبر با شماره 3000012322 آماده دریافت تخلفات و مشکلات در زمینه معابر است، بیان داشت: در سطح شهرستان‌ها نیز اقدام به مناسب سازی معابر برای معلولان کردیم.
وی با بیان اینکه اصفهان با 140هزار معلول بیشترین جمعیت معلول را در سطح استان دارد، گفت: خمینی‌شهر ، نجف‌آباد و فلاورجان در رتبه های بعدی قرار دارد.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکحه 120 هزار معلول در کل استان اصفهان تحت پوشش بهزیستی قرار دارد، گفت: بالغ بر 3 هزار و 700 خانواده با 2 معلول در استان وجود داردکه با پیگیرهای وزارت کشور از طریق وزارت رفاه تا ابتدای سال 97 حدود 350 هزار معلول از خدمات مستمری و کمک هزینه نگهداری در منزل استفاده می‌کردند و در مجموع 161 هزار تومان به صورت تک نفره معلولان دریافت می‌کنند.
وی افزود: امسال 6 هزار نفر به جمعیت مستمری بگیران از بهزیستی در استان اضافه شدند.
فیاض در ادامه بیان داشت: بیمه مکمل مددجویان چون کامل پاسخگوی نیاز آنها نبود حذف شدو از حدود پنج سال پیش به صورت کمک موردی درمان به استان‌ها ابلاغ شد و این رقم هم هر سال کمتر شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77914/35-درصد-مناسب‌سازی-شهری-در-اصفهان-انجام-گرفته-است
بستن   چاپ