پیام سپاهان
معاون مشارکت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان:
شرکت تعاونی اشتغال برای معلولان در اصفهان راه‌اندازی شد
يکشنبه 11 آذر 1397 - 21:13:01
پیام سپاهان - اصفهان- معاون مشارکت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: شرکت تعاونی اشتغال ویژه معلولان در اصفهان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، اصغر شاهزیدی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در 6 ماهه اول امسال،‌ وام خود اشتغالی به 607 نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی اعطاء شد که 77 درصد این مددجویان،‌ معلولان بودند.
وی میزان اعتبار اختصاص یافته برای وام خوداشتغالی را 8 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: به هر نفر تقریبا 13 میلیون تومان وام در مدت بازپرداخت پنج ساله داده شد.
معاون مشارکت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اظهار اینکه اولویت اول ما پرداخت وام خود اشتغالی به معلولان خیلی شدید و شدید است،‌ اضافه کرد: 833 نفر از مددجویان بهزیستی از طریق مراکز کاریابی مشغول به کار شدند که 35 درصد آنها معلول بودند.
وی بیان داشت: تسهیلاتی برای کارفرمایانی که اقدام به جذب و استخدام معلولان میکنند،‌ تخصیص یافته از جمله پرداخت حق بیمه خویش فرمای معلولان و کارفرمایان تا پنج سال است.
شاهزیدی افزود: در زمان حاضر 633 نفراز کارفرمایان در استان اصفهان از این حمایت بهره‌مند شده‌اند.
وی پرداخت یارانه ارتقاء کارایی معلولان به کارفرمایان را یکی دیگر از طرح‌های حمایتی بهزیستی خواند و افزود: بر اساس این طرح 10 تا 50 درصد حداقل حقوق کار به کارفرما پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به راه اندازی شرکت تعاونی اشتغال معلولان اصفهان در امسال اشاره کرد و ادامه داد: در این شرکت علاوه بر بازاریابی برای محصولات تولید شده معلولان، کارگاه های تولیدی نیز راه اندازی می شود.
شاهزیدی گفت: 50 درصد از تسهیلات اختصاص یافته برای اشتغالزایی منجر به اشتغال پایدار شده است.
ساخت مسکن برای یک هزار و 500 خانواده دارای معلول
وی به تفاهم نامه سال 94 بین بهزیستی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، خیران مسکن ساز و بنیاد مستضعفان اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس این طرح برای خانواده‌های دارای دست کم 2 معلول، مسکن ساخته می‌شود که تاکنون برای حدود یک هزار و 500 خانواده در استان این کار انجام شده است.
وی کمک به تامین جهیزیه برای معلولان در سال جاری را 252 مورد اعلام کرد و افزود : با توجه به منابع محدود مالی در حدود یک میلیون تومان کمک هزینه به دختران عقد کرده می شود.
شاهزیدی به رشد 11 درصدی مشارکت مردمی در بهزیستی استان اصفهان در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره و اضافه کرد: در این مدت 300 میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی و خدماتی جذب شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77916/شرکت-تعاونی-اشتغال-برای-معلولان-در-اصفهان-راه‌اندازی-شد
بستن   چاپ