پیام سپاهان
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان:
متقاضیان طلاق برای مشاوره در سامانه الکترونیکی ثبت نام کنند
يکشنبه 11 آذر 1397 - 21:13:01
پیام سپاهان - اصفهان- معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: متقاضیان طلاق در سامانه الکترونیکی برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر ، مجتبی ناجی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به روند رو به افزایش طلاق،‌ با همکاری دادگستری سامانه الکترونیکی متقاضیان طلاق را راه‌اندازی کردیم که با ارائه مشاوره های رایگان و صحیح بتوانیم جلوی طلاق‌های نادرست را بگیریم و حداقل در مدت زمان طولانی به تاخیر بیندازیم.
وی بیان داشت: این سامانه در 13 استان با هدف انجام مداخلات به موقع در امر طلاق راه‌اندازی شده است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به افزایش 25 درصدی آمار طلاق در 6 ماهه اول امسال به نسبت سال گذشته، اظهار داشت: این در حالی است که در نیمه اول امسال شاهد افزایش 5.7 درصدی آمار ازدواج در سطح استان بودیم.
وی با بیان اینکه بیشترین علت طلاق قبل از اینکه حقوقی باشد، از ندانستن مهارت‌های ارتباط با همسر ناشی می شود، ادامه داد: با راه‌اندازی این سامانه تلاش کردیم که زوجین به جای مراجعه به وکیل و قضایی کردن موضوع طلاق،‌ در ابتدا مشاوره دریافت کنند و با این اقدام حداقل در درازمدت از طلاق گرفتن منصرف شوند.
ثبت 5 هزار و 251 مورد طلاق در نیمه اول امسال
ناجی با اظهار اینکه بدون ثبت نام در این سامانه امکان رفتن به دادگستری و تقاضای طلاق وجود ندارد،‌ تصریح کرد: پنج هزار و 251 مورد طلاق در نیمه نخست امسال در استان اصفهان ثبت شده است.
وی با اعلام اینکه زوجین پس از ثبت نام در سامانه می توانند از 40 مرکز مشاوره‌ای که در سامانه به ثبت رسیده خدمات مشاوره دریافت کنند، گفت: این سامانه پس از یک سال آماده سازی و هماهنگی بین بخشی در کنار 12 استان دیگر راه اندازی شد.
ناجی همچنین با اشاره به اینکه 9 هزار و 22 خانواده دارای زنان سرپرست خانوار زیر پوشش این اداره کل هستند، گفت: در زمان حاضر 370خانواده دارای فرزندان سه قلو، 14 خانواده دارای فرزندان چهارقلو و چهار خانواده دارای فرزندان پنج قلو نیز زیر پوشش بهزیستی هستند که این حمایت ها تا 6 سالگی فرزندانشان ادامه دارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77917/متقاضیان-طلاق-برای-مشاوره-در-سامانه-الکترونیکی-ثبت-نام-کنند
بستن   چاپ