پیام سپاهان
محق شهرک علمی تحقیقاتی خبر داد:
تولید رنگ ضد امواج الکترومغناطیسی در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان
دوشنبه 12 آذر 1397 - 18:58:57
پیام سپاهان - اصفهان- محقق شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با اشاره به تولید رنگ ضد امواج در این شهرک گفت: این رنگ می‌تواند به میزان زیادی اثر امواج الکترومغناطیسی را در مکانهای مختلف کنترل کند.

هاجر بهرامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: انتشار و تداخل امواج نه تنها برای تجهیزات الکترونیکی مزاحمت ایجاد می‌کند، بلکه برای سلامت جوامع بشری نیز مضر است.
وی با بیان اینکه سیستم‌های راداری، امواج مایکروویو، رادیویی و پست‌های فشار قوی بر روی سلامتی افرادی که در نزدیکی این ایستگاه‌ها زندگی می‌کنند، اثرات نامطلوب می گذارد، ادامه داد: محافظت از تداخل الکترومغناطیسی (EMI shielding) به بازتاب یا جذب امواج الکترومغناطیسی توسط یک ماده اشاره دارد که به عنوان یک سپر در برابر امواج عمل می‌کند.
محقق شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان از تولید رنگ ضد امواج خبر داد و گفت: استفاده از رنگ ضد امواج، یک روش حفاظتی مهم است که می‌تواند به میزان زیادی اثر امواج الکترومغناطیسی را کاهش دهد.
وی با بیان اینکه رنگ SUPER SHIELD-N-13 رسانای الکتریکی تک جزیی ترموپلاست است که به منظور حفاظت بر روی تمام سطوح استفاده می شود، گفت: این رنگ محافظ، برای استفاده بر روی منازل مسکونی، اتاق‌های جراحی و بخش‌های مختلف پزشکی، آزمایشگاه‌ها و ساختمان‌هایی که دارای دستگاه‌های حساس به نویز هستند، مناسب است.
بهرامی افزود: این رنگ به راحتی و با استفاده از تجهیزات استاندارد معمولی رنگ‌کاری مانند قلم‌ مو، غلطک و اسپری و با حداقل زمان خشک شدن، قابل استفاده بر روی سطوح است.
وی با اشاره به مقاومت و ماندگاری این محصول اظهار داشت: مقاومت سایشی به مدت یک سال، قابل استفاده در سطوح داخلی، خارجی است، در برابر رطوبت مقاوم و در شرایط مختلف آب و هوایی، دارای چسبندگی خوب به سطوح مختلف مانند سطوح پلیمری، سیمانی، سطوح ساختمانی است و در کوتاه ترین زمان خشک می شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/77993/تولید-رنگ-ضد-امواج-الکترومغناطیسی-در-شهرک-علمی-تحقیقاتی-اصفهان
بستن   چاپ