پیام سپاهان
دوستی با موسیقی اصفهان، در عمارت هنرمند
سه شنبه 13 آذر 1397 - 11:17:29 AM
ایسنا
پیام سپاهان- خورشید که به قصد گرمابخشی بر سطح ایوان جلوس کرد و دست به دست مردان ساز و آواز محفل داد، با گرمایشان فواره آب را خشکاندند و نوای تار و تنبک و کلارینت، هر مصوت دیگر را ذوق‌زده، غرق در سکوت کرد....

پیشکسوتانی که هریک روزی از نزدیک، رخ اساتید قدیمی اصفهان همچون ابوالحسن صبا، تاج اصفهانی و حسین یاوری را دیده‌اند و صوت و ساز آن‌ها شنیده‌اند، گرد تا گرد ایوان نغمه‌ها آماده دارند تا در جای خالی این اساتید، یادشان را در آذر، ماه خزان این سه هنرمند، گرامی دارند.

اینجا، عمارت هنرمند است. خانه‌ی تاریخی، که سوخت گرمایش را از مهر دل هنرمندان خواهد گرفت. کلبه‌ای برای دلجویی از دل‌آزردگان موسیقی اصفهان. جایی برای اجتماع کسانی که سال‌هاست دیده نشدند و دیدار امروزشان، التیام زخم‌های دردناک جامعه امروز را در پی خواهد داشت.

عمارتی که در آن به همت "فرید صلواتی"، در "شهری که دوستش داریم"، با همت شهرداری، در انتهای کوچه 4خیابان ابن سینا اصفهان گشوده شده و صاحبینش در هر تجدید دیدار، رفقای هنرآموخته سابق خود را می‌جویند و در این هفته هنرمندی یافت شد، از دیار مازندران که جوانی در اصفهان گذرانده و در مهمانی این شهر، با موسیقی دلنوازش پذیرایی شده.

عسگری آقاجانیان هنر آموخته محضر اساتید اصفهان است که در ایام جوانی، قید تحصیل حقوق را در تهران زده به قصد آموختن موسیقی اصفهان، بار دیگر مصیبت کنکور را به جان کشیده، در رشته ادبیات دانشگاه اصفهان، به موسیقی، خواسته دلش نزدیک شد و ضمن تحصیل علم ادبیات در این شهر، به آموزش موسیقی مکتب اصفهان به محضر اساتید این شهر راه یافت.

این هنرمند ادبیات شناس ایرانی، از خطه مازندران، با دفاع از پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد در زمینه موسیقی، موسیقیدانی رسمی شد و در انتهای تحصیلات، با اخذ دکتری موسیقی از دانشگاه کنسرواتور باکو خود مقام استادی یافت و تا به امروز از آموزش آنچه در توشه هنری اش اندوخته، دریغ نکرده.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/78011/دوستی-با-موسیقی-اصفهان،-در-عمارت-هنرمند
بستن   چاپ