پیام سپاهان
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان:
فرونشست زمین در اصفهان با جدیت پیگیری شود/زلزله در کمین نصف جهان
سه شنبه 13 آذر 1397 - 12:13:24
پیام سپاهان - اصفهان - مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه خطر زلزله در کمین اصفهان اس، گفت: خطر فرونشست زمین نیز از جمله مهم ترین مسائلی است که باید به صورت جدی پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، منصور شیشه فروش در جلسه تفاهم‌نامه بهینه‌سازی مصرف انرژی و بهره‌گیری ازانرژی‌های خورشیدی که در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی بیشتر استفاده شود و انتظار می‌رود برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه، هر دستگاه به وظایف خود عمل کند، تفاهم نامه به صورت کامل بررسی و نقطه نظرات به صورت مکتوب ارسال و از دستگاه‌های برتر نیز تقدیر شود .
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: در اجرای این تفاهم نامه هر دستگاه وظیفه‌ای دارد و هر کس به اندازه خودش مسئول است هر دستگاه اجرایی باید وظایف خود را برای اجرای آن لیست کرده و ارائه دهد .
شیشه فروش با اشاره به اینکه برخی مصوبات تفاهم‌نامه قبلی اجرا نشده است، افزود: عملکرد و چالش‌های اجرایی شدن مصوبات باید مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود چرا بعضی مصوبات اجرا نشده است و برای آن راهکار ارائه شود .
وی با اشاره به زلزله کرمانشاه و مناطق بازسازی شده توسط دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان، گفت: با توجه به اینکه بازسازی هابا کیفیت خوبی انجام گرفته است با وجود زلزله های اخیر مشکلی برای این ساختمان ها پیش نیامده است .
شیشه فروش در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه به‌منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی مردم باید آموزش ببینند، اظهار داتش: تفاهم‌نامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که حداقل در یک مورد بازدهی کامل داشته باشد .
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت زلزله خاموش در استان اصفهان، گفت: خطر زلزله در کمین اصفهان است و فرونشست زمین نیز از جمله مهم ترین مسائلی است که باید به صورت جدی پیگیری شود .
رییس کمیسیون انرژی، محیط زیست و استاندارد مصالح ساختمانی سازمان نظام مهندسی کشور در خصوص برگزاری همایش ساختمان پایدار و انرژی و ابعاد آن در این جلسه توضیحاتی ارائه داد و بر همکاری بین ارگان‌های اجرایی استان تاکید کرد و از تشکیل کارگاه‌های تخصصی در این نمایشگاه خبر داد .
.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/78025/فرونشست-زمین-در-اصفهان-با-جدیت-پیگیری-شود-زلزله-در-کمین-نصف-جهان
بستن   چاپ