پیام سپاهان
مدیر مرکز نجوم ادیب استان اصفهان:
22 تا 23 آذر ماه بارش شهابی جوزایی به اوج می رسد
سه شنبه 13 آذر 1397 - 12:13:25
پیام سپاهان - اصفهان- مدیر مرکز نجوم ادیب استان اصفهان گفت: 22 تا 23 آذر ماه شاهد اوج بارش شهابی جوزایی در آسمان هستیم و در این زمان در یک آسمان تاریک می توان تا حدود 120 شهاب را مشاهده کرد.

مهدی اسحاقی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه جوزا نام یک صورت فلکی است که کانون رویت برخی شهاب ها در راستای آن بنظر می رسد، اظهار داشت:‌ این شهاب باران نتیجه عبور زمین از میان یک توده خرده سنگ باقیمانده از انفجار یک سیارک قدیمی است که با برخورد این خرده سنگ ها به جو زمین بارش شهابی بوجود می آید.
وی با اشاره به اینکه بارش شهابی جوزایی در شامگاه پنجشنبه 22 آذر و بامداد جمعه 23 آذر به اوج خود می رسد، بیان داشت: در این زمان در یک آسمان تاریک می توان تا حدود 120 شهاب را در یک ساعت تماشا کرد که در نوع خود بی نظیر است.
مدیر مرکز نجوم ادیب استان اصفهان با بیان اینکه بهترین ساعت برای مشاهده این پدیده ساعت دو بامداد جمعه 23 آذر است، بیان داشت: این بارش شهابی جز چند بارش شهابی بزرگ سال است که اوج این بارش به 120 شهاب در ساعت می رسد.
وی افزود: علاقه‌مندان به رصد بارش‌های شهابی می‌توانند در مکان‌هایی که آسمان کاملا تاریک است، مانند مناطق کویری و کوهستانی این پدیده را به خوبی مشاهده کنند.
تمدید نمایشگاه عکس گنبد آسمان
اسحاقی همچنین از تمدید نمایشگاه عکس گنبد آسمان خبر داد و گفت: نمایشگاه عکس گنبد آسمان به مناسبت روز اصفهان افتتاح شد و به دلیل استقبال شهروندان از مجموعه عکس های طولانی ترین خسوف قرن تا 15 آذر ماه تمدید شد.
وی بیان داشت: علاقه مندان می توانند از ساعت 9 الی 12 و 15 تا 19 در سالن شماره یک کتابخانه مرکزی استان اصفهان از این آثار بازدید کنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/78026/22-تا-23-آذر-ماه-بارش-شهابی-جوزایی-به-اوج می-رسد
بستن   چاپ