پیام سپاهان
دانشگاه صنعتی اصفهان، مجری ساخت نخستین سامانه رادار ثانویه پیشرفته
سه شنبه 13 آذر 1397 - 17:05:45
پیام سپاهان - در مراسم امضا توافقنامه آغاز فاز نخست بومی سازی زیرساخت های ناوبری هوایی ایران، دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان مجری طراحی و ساخت "نخستین سامانه رادار ثانویه پیشرفته" (MSSR) کشور معرفی شد.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به جزئیات این توافق نامه، اظهار کرد: این دانشگاه از دیرباز به عنوان قطب رادار ایران شناخته می شود و در این راستا پروژه تحقیق، طراحی، ساخت، تولید، نصب و راه‌اندازی، پنج نمونه رادار و انجام آموزش‌های لازم با هدف بومی سازی فناوری سامانه کامل راداری MSSR-S با هدف تکمیل پوشش راه‌های هوایی و فرودگاه های کشور، به دانشگاه صنعتی اصفهان واگذار شد.
سید محمود مدرس هاشمی، انجام تحقیقات و ساخت سیستم را تعهد دانشگاه صنعتی اصفهان در این طرح دانست و گفت: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به عنوان بهره بردار و تأمین کننده منابع مالی و نیز همکار در نصب و راه اندازی و گروه صنایع الکترونیک هوایی و تجهیزات فرودگاهی صاشیراز به عنوان مجموعه دریافت کننده دانش فنی تولید و ایجاد کننده ساختار پشتیبانی و تجاری سازی، در این پروژه مشارکت خواهند داشت.
وی تصریح کرد: این طرح با حمایت و نظارت ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام خواهد شد.
مدرس هاشمی اضافه کرد: براساس این توافق نامه، شناسایی و مستندسازی نیازهای پژوهشی و فناوری در این زمینه، انجام مطالعات پژوهشی و فناوری درخصوص توسعه دانش فنی و انتقال آن و ارائه خدمات علمی، نظارتی، مشاوره‌ای و آموزشی در خصوص این فناوری از جمله زمینه های همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان در این توافقنامه چندجانبه است.
بنابراین گزارش، روز گذشته مراسم امضاء توافق نامه آغاز فاز نخست بومی سازی زیرساخت های ناوبری هوایی ایران، برگزار شد و در این جلسه، دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان مجری طراحی و ساخت نخستین سامانه رادار ثانویه پیشرفته (MSSR) کشور معرفی شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/78044/دانشگاه-صنعتی-اصفهان،-مجری-ساخت-نخستین-سامانه-رادار-ثانویه-پیشرفته
بستن   چاپ