پیام سپاهان
مدیر مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان:
طرحهای برتر «ایده کاپ» به شکل پایلوت در اصفهان اجرایی می شود
سه شنبه 13 آذر 1397 - 17:05:52
پیام سپاهان - اصفهان- مدیر مرکز خلاقیت شهرداری اصفهان گفت:‌ رویداد ایده کاپ بهترین راه برای دریافت ایده های مردمی و رسیدن به توسعه پایدار است وطرحهای برتر به شکل پایلوت در شهر اصفهان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد حسین قورچانی ظهر سه شنبه در نشست رویداد ایده کاپ با موضوع درآمد شهری اظهار داشت: به دنبال دریافت راهکارهای پایدار برای شهر هستیم که اجرای برنامه ایده کاپ با موضوع درآمد شهری از جمله این موارد است.
وی با بیان اینکه این برنامه در دو قالب ایده و طرح برگزار می شود و با قسمت های مختلف از شهرداری که محور ایده ها به آنها مرتبط می شود در ارتباط هستیم، ابراز داشت: طرح های برتر به صورت پایلوت در شهر اجرا خواهد شد.
مدیر مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان ادامه داد: بر این باور هستیم که با همین ایده های کوچک می توان درآمد های پایدار شهری را ایجاد کرد و با گسترش آن در آینده درآمد پایداری را داشت.
در ادامه این نشست مدیر امور درآمد شهرداری با اشاره به اینکه امروزه شهرداری ها با دستورالعمل اداره نمی شود، گفت: در شهر مشکلات زیادی وجود دارد که برای رفع آنها باید به سمت توسعه پایدار حرکت کنیم و اولین راه شناخت منابع پایدار برای توسعه پایدار است.
احمد آخوندی با بیان اینکه باید منابع پایدار را بشناسیم و برای شناخت آنها به مشارکت مردم در این زمینه نیاز داریم، تاکید کرد: زمانی این اتفاق می افتد که شفاف سازی انجام شود و مردم از برنامه های سازمان ها آگاه شوند.
وی اظهار داشت: زمانی تنها کمیت درآمد مهم بود اما امروزه کیفیت درآمد نیز اهمیت پیدا کرده است.
به گزارش مهر، 90 ایده به دبیرخانه ایده کاپ رسیده است و با داوری داوران هشت ایده و 6 طرح به مرحله نهایی رسیده است که سه طرح به صورت پایلوت اجرا خواهد شد و درصورت تایید نهایی از سوی شهرداری منجر به انعقاد قرار داد با دارندگان ایده می شود.
این طرح ها توسط شهرام رئیسی معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی، علیرضا نصر اصفهانی استادیار گروه اقتصاد شهری دانشگاه هنر اصفهان، محمد حسین قورچانی مدیر مدیریت خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان داوری شده و هر صاحب اثر به مدت سه دقیقه فرصت معرفی طرح خود را دارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/78053/طرحهای-برتر-«ایده-کاپ»-به-شکل-پایلوت-در-اصفهان-اجرایی-می-شود
بستن   چاپ