پیام سپاهان
هشت درصد جمعیت سمیرم مبتلا به دیابت هستند
چهارشنبه 14 آذر 1397 - 16:51:49
پیام سپاهان - اصفهان- کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت ودرمان سمیرم از ابتلای هشت درصدی مردم این شهرستان به بیماری دیابت خبر داد.
به گزارش ایرنا، علیداد تیموری روز چهارشنبه در همایش «دیابت نگرانی هر خانواده» در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمیرم افزود: بیشترین مبتلایان به این بیماری را زنان و افراد بالای 30 سال تشکیل می دهد.
به گفته این کارشناس، سن ابتلا به انواع بیماری دیابت در گذشته بالای 55 سال بود اما امروزه این سن به میانگین 30 و حتی میانگین سنی در حال رفتن به سن زیر 30 سال است.
وی تاکید کرد: ضروی است مردم با مراجعه به پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت شهری و روستای برای آگاهی از سلامت، دریافت خدمات بهداشتی ودرمانی و پیشگیری از بیماری ها بویژه دیابت اقدام کنند.
تیموری خاطر نشان کرد: بیماری ها شامل دو دسته واگیر و غیرواگیراست اما با شرایطی که در شهرها و روستاها بوجود آمده است، بیماری های غیرواگیر بیشتر از بیماری های واگیر شیوع دارد.
کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان سمیرم افزود: بزرگترین مشکل دیابت این است که شخص از بیماری خود آگاهی ندارد در صورتی که اگر شخص بداند دچار بیماری دیابت است و راه های کنترل آن را بداند بیماری قابل کنترل است و از عوارض بعدی آن جلوگیری می شود.
شهرستان سمیرم حدود 100هزار نفر جمعیت دارد.
7147/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/78168/هشت-درصد-جمعیت-سمیرم-مبتلا-به-دیابت-هستند
بستن   چاپ