پیام سپاهان
بودجه صفر شد، نمایندگان رفتند
چهارشنبه 14 آذر 1397 - 16:52:29
پیام سپاهان - صبح امروز نامه‌ای مبنی بر استعفای دسته جمعی نمایندگان استان اصفهان در شبکه‌های مجازی منتشر شد نامه‌ای که 18 امضا پای آن داشت و یک نماینده به دلیل مرخصی امضا نکرده بود.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، در قسمتی از متن این استعفا آمده است"احیای زاینده رود که هیچ، سازمان برنامه و بودجه علی‌رغم پیگیری بسیار زیادی که انجام داده است حتی از گذاشتن اعتبار و ردیف مرتبط با تامین آب شرب (که در سال جاری تا مرز بحران جلو رفت) خودداری کرد." 
در همین خصوص حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: قبلا در شورای اداری استان که آرشیو آن فیلم‌های موجود خبر رسانه‌ها و ... نیز از آن وجود دارد اعلام کردیم اگر مشکل آب استان اصفهان حل نشود استعفا خواهیم داد.
وی با اشاره به اینکه شنیده‌ام همه نمایندگان اصفهان به جز دو نفر که یکی از آنها آقای بختیار است استعفا داده‌اند، افزود: درجلسه‌ای که با رئیس برنامه و بودجه کشور و معاون رئیس جمهور داشتیم، مشکلات آب استان اصفهان و مخصوصا آب آشامیدنی مطرح شد و قرار بود بررسی شود و برای آن بودجه تعیین کنند، اما متاسفانه سازمان بودجه به وعده هایی که داد عمل نکرد و بودجه ای در نظر گرفته نشد. 
رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان که این نامه استعفا را امضا کرده است، ادامه داد: رئیس جمهور دو مرتبه وعده جاری شدن آب در زاینده رود را داد و در دولت دوازدهم رسما اعلام کرد آب در بستر زاینده رود جاری می شود و اجرا نشد و نمایندگان استان اصفهان به دلیل اینکه تامین بودجه پروژه های آب رسانی و آب آَشامیدنی در نظر گرفته نشده استعفا دادند.
موسوی لارگانی تصریح کرد: ما امیدواریم که این استعفا نتیجه دهد. استعفا مراحل قانونی دارد و باید در دو جلسه علنی رئیس مجلس اعلام وصول کند و بعد از آن در دستور کار قرار گیرد و هر کدام از نمایندگان دلایل استعفایشان را بیان کنند در برابر هرکدام از نمایندگان دو نفر به عنوان مخالفان استعفا صحبت کنند و رای گیری شود و آن موقع نماینده مستعفی اعلام می شود، این در حد یک کاغذ نیست و نمایندگان در پیگیری این مساله بسیار جدی هستند.
همچنین دیگر نماینده مستعفی استان اصفهان در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: رئیس قوه مجریه و هیئت دولت در رابطه با زاینده‌رود به تعهداتشان عمل نکرده‌اند و این امر نگرانی کشاورزان، حق‌آبه داران و مردم را به‌ دنبال داشته است.
سید صادق طباطبایی نژاد ضمن اشاره به نتیجه‌ استعفای دسته جمعی نمایندگان تصریح کرد: به امید نتیجه، استعفای دسته جمعی خود را اعلام کرده‌ایم و این اقدام نمایندگان نمایشی نبوده‌ است. استعفا به این معنا نیست که نمایندگان از مسئولیتی که متقبل شده‌اند خارج شوند و نمایندگان درخواست پذیرش استعفای خود را از هیئت رئیسه مجلس داشته‌اند.
وی اظهار کرد: زمانی برای مهلت استعفای نمایندگان استان اصفهان تعیین نشده‌است، اما امیدواریم این مشکل با برگزاری جلساتی با رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس مجلس تا حدی حل شود.
عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، خاطر‌نشان کرد: نامه‌ای که تقدیم رئیس مجلس شد باید توسط هیئت رئیسه بررسی و در دستور کار قرار گیرد تا برنامه‌ معینی در دستور کار قرار گیرد، همچنین رئیس مجلس درخواست خواهد کرد جلساتی با رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شود تا مشکلات به حداقل برسند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/78172/بودجه-صفر-شد،-نمایندگان-رفتند
بستن   چاپ