پیام سپاهان
60 درصد موقوفه های استان اصفهان در بخش کشاورزی است
پنجشنبه 15 آذر 1397 - 17:05:04
پیام سپاهان - اصفهان- مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان گفت: 60 درصد موقوفات این منطقه به کشاورزی و زمین های زراعی اختصاص دارد که خشکسالی های اخیر تاثیر فراوانی بر درآمد این بخش داشته است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا صادقی روز پنجشنبه درهمایش خادمان و اعضای هیات امنای امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان خور و بیابانک افزود: در این استان 14 هزار و 700 موقوفه وجود دارد که هفت هزار آن منفعتی و بقیه انتفاعی است.
وی گفت: در موقوفه های منفعتی منبع درآمد وجود دارد که با توجه به نیت واقف هزینه شده اما در موقوفه انتفاعی نه تنها درآمدی وجود ندارد بلکه هزینه هایی هم برای حفظ ، نگهداری و ارائه خدمات به عموم مردم وجود دارد.
حجت الاسلام صادقی افزود: برخی از رقبه ها ی استان بر اثر خشکسالی به خصوص در شرق اصفهان فاقد درآمد بوده و مستاجران نمی توانند حتی اجاره وقف را پرداخت کنند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خور و بیابانک نیز گفت: در امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان 100 خادم افتخاری فعالیت دارند که 80 نفر آنان از بانوان هستند.
مجتبی بابایی با بیان اینکه امامزادگان یکی از مهمترین پایگاه ها و مراکز علمی و فقهی شیعیان هستند ، افزود: شهرستان خور و بیابانک 25 بقعه و امامزاده، 130 مسجد و 29 حسینیه دارد که درآمدهای حاصل از آنها در خود این اماکن هزینه می شود.
در این مراسم 70 نفر خادم و هیات امنای امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان خور و بیابانک تجلیل شدند.
خورو بیابانک با 12 هزار کیلومتر وسعت در 420 کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.
9860/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/78237/60-درصد-موقوفه-های-استان-اصفهان-در-بخش-کشاورزی-است
بستن   چاپ