پیام سپاهان
میزگرد ' چالش آسیب های اجتماعی در مدارس ایران' در ایرنا برگزار شد
پنجشنبه 15 آذر 1397 - 17:05:04
پیام سپاهان - اصفهان - میزگرد 'چالش آسیب های اجتماعی در مدارس ایران' روز پنجشنبه با حضور استادان دانشگاه، مسئولان و کارشناسان در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در این میزگرد، رضا اسماعیلی، استاد جامعه شناس و معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، زهرا قجاوند رییس اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش، علی اکبر ابراهیمی روان شناس و استاد دانشگاه، مریم ژاله کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش و افسانه میرزاییان کارشناس مسئول دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی استان اصفهان حضور داشتند.
این کارشناسان به بررسی علت و عوامل پیدایش آسیب های اجتماعی در دانش آموزان در سه نهاد خانواده، مدرسه و اجتماع پرداختند.
این صاحبنظران، آشنا نبودن دانش آموزان با مهارت های زندگی و اجتماعی، نبود نیروی متخصص مرتبط با مسائل اجتماعی در مدارس، هماهنگ نبودن خانه و مدرسه و تاکید صرف بر آموزش و بی توجهی به پرورش را از جمله زمینه های بروز و شکل گیری آسیب های اجتماعی در دانش آموزان دانستند.
آنها همچنین مشارکت خانه و مدرسه در امر آموزش و پرورش دانش آموزان، شناسایی نوجوانان دارای اختلالات روحی و روانی در مدرسه، جذاب کردن فضاهای آموزشی و جدی گرفتن آموزش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان را از جمله راهکارهای موثر در مقابله با آسیب های اجتماعی در مدارس برشمردند.
گزارش تکمیلی این میزگرد روزهای آینده در خروجی ایرنا قرار می گیرد.
/6026/6994

http://www.sepahannews.ir/fa/News/78238/میزگرد-'-چالش-آسیب-های-اجتماعی-در-مدارس-ایران'-در-ایرنا-برگزار-شد
بستن   چاپ