پیام سپاهان
آموزش محیط زیست به کتاب های درسی افزوده می شود
پنجشنبه 15 آذر 1397 - 17:05:37
پیام سپاهان - کاشان - معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: کتابی با عنوان 'آموزش محیط زیست' متناسب با ظرفیت دانش آموزان دوره های گوناگون تحصیلی قرار است در مدرسه ها تدریس شود.
حمید ظهرابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: کتاب هایی نیز برای دانشجویان جهت تدریس در دانشگاه ها در حال طراحی و تدوین است.
وی افزود: حفظ محیط زیست در گرو مشارکت مردم و افزایش سطح دانش و آگاهی جامعه است و ارائه آموزش های مرتبط در مدرسه ها بر همین اساس برای سازمان حفاظت محیط زیست کشور اهمیت ویژه ای دارد.
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور یادآور شد: افزون بر 70 گونه از نزدیک به یک هزار و 170 گونه جانوری مهره دار کشور در معرض تهدید هستند که حمایت از آنها نیازمند عزم همگانی می باشد.
وی عنوان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای گونه های در معرض تهدید برنامه های حفاظتی ویژه ای تهیه و تدوین کرده که هم اکنون برای 10 گونه برنامه مدیریتی ابلاغ شده است.
ظهرابی اضافه کرد: برای 10 گونه دیگر نیز برنامه حفاظتی ویژه در حال اجرا است و امید می رود تا پایان برنامه ششم، برای همه گونه های مهره دار در معرض تهدید برنامه مدیریتی حفاظت ویژه داشته باشیم.
به گفته وی، 282 منطقه حفاظت شده در کشور با وسعت نزدیک به 17 میلیون هکتار زیر نظارت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/78239/آموزش-محیط-زیست-به-کتاب-های-درسی-افزوده-می-شود
بستن   چاپ