پیام سپاهان
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی :
شیوع سالک در ورزنه ناشی از قصور و کوتاهی در حوزه پیشگیری است
پنجشنبه 15 آذر 1397 - 17:05:53
پیام سپاهان - اصفهان _نماینده مردم اصفهان در مجلس شیوع سالک در ورزنه را ناشی از قصور و کوتاهی در حوزه پیشگیری دانست و گفت: برای کنترل و ریشه کنی این بیماری از کمک متخصصان بهداشت جهانی می توان استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حیدرعلی عابدی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور رسیدن به هلال درمانی در شرق اصفهان باید بیمارستان های محلی در ورزنه، کوهپایه و نیک آباد احداث و پلی کلینیک های سطح دو در 10 نقطه از شرق اصفهان ایجاد شود.
وی با بیان اینکه شاهد یک غفلت تاریخی در حوزه درمانی شرق اصفهان هستیم، ادامه داد: در هر شهرستانی شاهد وجود شبکه های بهداشت و درمان هستیم که علاوه بر ارائه خدمات درمانی، خدمات تشخیصی و بهداشتی نیز انجام می دهند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این در حالی است که در شرق اصفهان فقط خدمات بهداشتی انجام گرفته است و شاهد غفلت در حوزه درمان در این منطقه هستیم.
وی با بیان اینکه اگر شرق اصفهان یک شهرستان جدا و صاحب مدیریت شبکه بود اکنون صاحب یک بیمارستان و مرکز تشخیص بیماری نیز شده بود، گفت: بدین ترتیب این منطقه همچون سایر شهرستان ها به راحتی می توانست امکانات درمانی جذب کند و این درحالی که شرق اصفهان دارای روستاهای وابسته به شهر اصفهان است.
راه اندازی بخش ویژه درمان سالک در بیمارستان ورزنه
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طی 40 سال گذشته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان مجلس دوره های گذشته از اوضاع بهداشت و درمان شرق اصفهان غفلت کردند، ادامه داد: برخی حتی نمی دانند ورزنه، هرند، کوهپایه، نصرآباد و زیار در کجای اصفهان قرار دارد.
وی شیوع سالک در ورزنه را ناشی از قصور و کوتاهی در حوزه پیشگیری عنوان کرد و افزود: برای کنترل و ریشه کنی این بیماری می توانیم از کمک متخصصان بهداشت جهانی استفاده کنیم.
عابدی گفت: ورزنه از بعد جغرافیایی در سه راه آباده به یزد قرار دارد و اگر به حوزه درمان مردم توجه نشود مردم از این منطقه مهاجرت می کنند و تالاب گاوخونی نیز به کویر اضافه می شود.
وی گفت:با توجه به اینکه منطقه ورزنه یک منطقه سالک خیز است در بیمارستان ورزنه بخشی مختص درمان سالک دیده شده است.
وی هدف کمیسیون بهداشت و درمان مجلس را از شرق و غرب اصفهان را نظارت و بررسی حوزه سلامت در این دو منطقه مطرح کرد و گفت: در این سفر سه روزه اعضای کمیسیون و معاون وزارت بهداشت به اصفهان، کمبودهای درمانی رصد می شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/78245/شیوع-سالک-در-ورزنه-ناشی-از-قصور-و-کوتاهی-در-حوزه-پیشگیری-است
بستن   چاپ