پیام سپاهان
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی:
مشاهده وضعیت شرق اصفهان تصوراتم را بهم ریخت/اصفهان برخوردار نیست
پنجشنبه 15 آذر 1397 - 17:05:54
پیام سپاهان - اصفهان _نماینده مردم لاهیجان در مجلس گفت: مشاهده وضعیت شرق اصفهان و شیوع سالک در ورزنه من را شوکه کرد و تصوراتم در ارتباط با اصفهان را برهم ریخت و متوجه شدم این شهرستان برخوردار نیست.

به گزارش خبرنگار مهر ، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در دومین روز از سفر خود به اصفهان از وضعیت کیفی و کمی بهداشت و درمان منطقه غرب اصفهان بازدید و از وضعیت اورژانس، مراکز جامع خدمات سلامت و همچنین بیمارستان های مستقر در فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت بازدید به عمل آمد.
این در حالی است که روز گذشته تمام مشکلات مردم و چالش های پیش روی کادر بهداشت منطقه شرق اصفهان مورد بازدید و بررسی تیم اعزامی از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، مجمع خیران سلامت کشور و نمایندگان مجلس قرار گرفت تا با ارسال نتایج به وزارت بهداشت برای آنها چاره اندیشی شود.
از دیدن وضعیت شیوع بیماری سالک در ورزنه شوکه شدم
در این بازدید نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از شرق اصفهان در روز گذشته اظهار داشت: از مشاهده وضعیت شیوع بیماری سالک در ورزنه و ابتلای مردم به این بیماری شوکه شده و گریه کردم.
ذبیح نیکفر لیالستانی افزود: تصور من از اصفهان، یک شهرستان آبادان و برخوردار بود که با دیدن شرق اصفهان تمام تصوراتم بهم ریخت.
وی بیان داشت: تمام اعضای کمیسیون بهداشت و درمان و دیگر نمایندگان مجلس، با دیدن وضعیت مردم ورزنه که در بیماری سالک غوطه ور هستند، متاثر شدند.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل ادامه داد: برخی دستگاه های اجرایی مثل منابع طبیعی، محیط زیست و تمام دستگاه های مسئول و دخیل در امر سلامت مردم باید قدم پیش بگذارند و فکر عاجل و گام جدی برای ریشه کنی سالک در منطقه شرق اصفهان انجام دهند.
برای پیشگیری و درمان بیماری سالک به نحو احسن اقدامی انجام نشده است
وی با بیان اینکه از دیدن وضعیت مردم ورزنه و شیوع سالک در این منطقه بسیار متاثر شده و متاسف هستم که مسئولان اقدام جدی انجام نمی دهند، اضافه کرد: برای پیشگیری و درمان بیماری سالک به نحو احسن اقدامی انجام نشده است.
وی افزود: کم آبی و خشکسالی بر منطقه شرق اصفهان حاکم شده است که باید از تجربه نیاکان برای مدیریت آب استفاده کرد.
نیکفر با اشاره به اینکه لازم است الگوی کشت در این منطقه تغییر کند و اقدام به کشت و کار محصولاتی با دبی آبی کم انجام گیرد، افزود: لازم است از تکنولوژی روز دنیا برای افزایش منابع آبی استفاده شود.
وی تصریح کرد: استفاده از خطوط آب با حداقل پرتی آب و راندمان بالا برای مقابله با خشکسالی در این منطقه ضرورت دارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/78246/مشاهده-وضعیت-شرق-اصفهان-تصوراتم-را-بهم-ریخت-اصفهان-برخوردار-نیست
بستن   چاپ