پیام سپاهان
عملیات اجرایی حلقه حفاظتی کلانشهر اصفهان آغاز شد
پنجشنبه 15 آذر 1397 - 21:09:40
پیام سپاهان - اصفهان - عملیات اجرایی حلقه (رینگ) حفاظتی کلانشهر اصفهان و تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید اردستانی با اعتبار ٧٤٠ میلیارد ریال روز پنجشنبه آغاز شد.
به گزارش ایرنا، حلقه (رینگ) حفاظتی اصفهان، مجموعه‌ای از بزرگراه‌ها و تقاطع های غیرهمسطح است که از شرق این شهر از تقاطع غیر همسطح کارخانه قند آغاز می شود، شمال اصفهان را دور می‌زند و به شهرهای اطراف اصفهان همچون خمینی شهر، درچه و شهر ابریشم می‌رسد.
اجرای این طرح باعث کاهش هفت درصدی زمان سفر در کل شبکه راه ها، کاهش 4.2 درصدی در مصرف سوخت و کاهش 6.5 درصدی در آلایندگی هوا می شود.
طول رینگ حفاظتی ٧٨.٢ کیلومتر، عرض آسفالت در هر طرف محور ١٩.٦٠ متر برای هر باند تندرو و ٩ متر برای هر باند کندرو است.
تعداد خطوط عبور در این رینگ، چهار خط رفت و چهار خط برگشت و تعداد تقاطع های غیر همسطح ٢٣ دستگاه و تعداد پل بزرگ هفت دستگاه است.
از ٧٨.٢ کیلومتر مسیر رینگ حفاظتی، ٤٥.٨ کیلومتر آن در ١١ منطقه از کلانشهر اصفهان و ٢٨.٦ کیلومتر آن در محدوده پنج شهر دولت آباد، خورزوق، خمینی شهر، درچه و ابریشم و ٣.٨ کیلومتر آن در محدوده فرمانداری ها قرار دارد.
استاندار اصفهان در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح گفت: در شرایط سخت اقتصادی کنونی که استکبار با تمام وجود برای مقابله با انقلاب تلاش می کند اجرای طرح های مختلف و همنوایی مسوولان نشان از اقتدار ایران و نظام جمهوری اسلامی دارد.
عباس رضایی در جمع مردم منطقه ١٤ در ورزشگاه بهمن اصفهان افزود: دولت و نظام جمهوری اسلامی رفع معضلات و مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا را از جمله وظایف خود می دانند.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی رینگ حفاظتی کلانشهر و احداث تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید اردستانی اظهارداشت : ترافیک، آلودگی هوا و زمان بر بودن ترددهای شهری با اجرای این گونه طرح ها رفع می شود.
رضایی تصریح کرد : بی شک اصفهان از محدوده پل غدیر تا پل شهرستان نیست بلکه اصفهان مناطق مختلف و مناطق محروم را شامل می شود.
کلانشهر اصفهان حدود 2 میلیون تَن جمعیت دارد و سومین شهر پر جمعیت کشور پس از تهران و مشهد است.
٩٩١٣/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/78259/عملیات-اجرایی-حلقه-حفاظتی-کلانشهر-اصفهان-آغاز-شد
بستن   چاپ