پیام سپاهان
دومین مسابقات چالش هوش مصنوعی در دانشگاه اصفهان برگزار شد
پنجشنبه 15 آذر 1397 - 21:10:17
پیام سپاهان - دورهمی مسابقه هوش مصنوعی گیم به همت مرکز بازی سازی رایانه‌ای دانشگاه اصفهان و انجمن علمی ACM ، در دانشگاه اصفهان برگزار شد.
مدیر مرکز بازی‌سازی رایانه‌ای دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، با اعلام این مطلب، اظهار کرد: این برنامه در قالب چالش و مسابقه کدنویسی با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان و دانشجویان با چالش های مسابقات هوش مصنوعی در قالب برنامه چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در گیم برگزار شد.
جواد راستی با بیان اینکه این برنامه در دو مرحله غیرحضوری و حضوری برگزار شد، تصریح کرد: در ابتدا از تیم‌های شرکت کننده خواسته شد تا کدهای برنامه نویسی برای کاراکترهای مینی فوتبال طراحی کنند، به این صورت که این کاراکترها بتوانند به شکل هوشمند به دروازه حریف حمله کنند و موفق به گلزنی شوند.
وی خاطرنشان کرد: در مرحله غیرحضوری 270 نفر در قالب 103 تیم شرکت کردند و در نهایت از 350 کد و 1410 بازی انجام شده، حدود 100 نفر در قالب 40 تیم برای مرحله حضوری انتخاب شدند. در این مرحله نیز تیم ها در دو مرحله به مبارزه پرداختند و در اختتامیه، سه تیم برتر انتخاب شدند.
مدیر مرکز بازی سازی رایانه‌ای دانشگاه اصفهان تاکید کرد: در این دوره از مسابقات چالشی، تیم ها در قالب گروه های یک تا سه نفره شرکت داشتند و تیمی که کد برنامه نویسی با کیفیت بالاتری طراحی کرده باشد، به مرحله نیمه نهایی راه یافت و در نهایت سه تیم برگزیده انتخاب شدند.
وی با بیان اینکه شرکت در این دورهمی هیچگونه محدودیت سنی، جنسیتی و یا رشته خاصی نداشته است، گفت: این مسابقات بین تمام دانشجویان و دانش آموزان علاقه مند به کدنویسی و برنامه نویسی برگزار شد و تعداد بسیاری از دانش آموزان کلاس نهم و دهم و دانشجویانی از دیگر دانشگاه ها و شهرهای کشور و همچنین رشته های دیگری همچون برق و مهندسی پزشکی حضور داشتند.
راستی با بیان اینکه کدنویسی بخشی از زندگی یک برنامه نویس است، اظهار کرد: حضور این جوانان علاقه مند به برنامه نویسی، نشان دهنده این است که جوانان می توانند علاوه بر لذت بردن از فرآیندهای بازی سازی، از این موقعیت به عنوان پنجره ای برای شغل آینده نگاه کند.
وی برگزاری بازی های سرگرمی VR و بازی های رومیزی را از جمله برنامه های جانبی این دورهمی بازی سازی عنوان کرد و گفت: علاوه بر این، دو سخنران ویژه به بحثو گفتگو با شرکت کننده ها پرداختند. امیرحسین شیرازی، مدیر تیم دیتای کافه بازار در مورد "هوش مصنوعی و یادگیری ماشین" با شرکت کننده ها صحبت کرد و حمیدرضا احمدی عضو تیم HR (مدیریت منابع انسانی کافه بازار) نیز در مورد "فرهنگ سازمانی" در مرکز خود به ارائه سخنرانی پرداخت.
به گزارش ایسنا، دومین دوره مسابقات چالش هوش مصنوعی به همت مرکز بازی سازی رایانه ای دانشگاه اصفهان، پانزدهم آذر در این دانشگاه برگزار شد
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/78262/دومین-مسابقات-چالش-هوش-مصنوعی-در-دانشگاه-اصفهان-برگزار-شد
بستن   چاپ