پیام سپاهان
فرماندار اردستان خبر داد:
تقدیر از ساربان وظیفه شناس اردستانی که مانع از حادثه قطار شد
جمعه 16 آذر 1397 - 15:20:56
پیام سپاهان - اردستان- فرماندار اردستان گفت: ساربان وظیفه شناس اردستانی که با اطلاع رسانی به موقع درباره واژگونی تریلر روی ریل راه آهن تهران - بندرعباس مانع از حوادث بعدی شده بود مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر ، حمید رضا تاملی پیش از ظهر جمعه در مراسم تجلیل از احمد عامری شهرابی اظهار داشت: این ساربان وظیفه شناس با اطلاع رسانی بموقع از وقوع حادثه قطار پیشگیری کرد و شایسته تجلیل است.
وی افزود: آقای احمد عامری باعث خلق یک افتخار جدید برای شهرستان شد و نام وی در کتاب افتخارات شهرستان ثبت شده است.
فرماندار اردستان گفت: همزمانی وقوع این حادثه با فوت مادر نامبرده و انتخاب پیگیری این حادثه نشان از تعهد و احساس مسئولیت وی دارد که قابل تقدیر است.
تاملی با بیان اینکه وقوع حادثه ناگوار واژگونی تریلر روی ریل راه آهن تهران - بندرعباس و بسته شدن مسیر امکان داشت موجب پیش آمدن حادثه ناگواری شود، تصریح داشت: برخورد قطار مسافربری تهران بندرعباس و قطار ترانست یزد تهران می توانست یک فاجعه ملی ببار آورد که با اطلاع رسانی این شخص موضوع ختم به خیر شد.
وی بیان داشت: حادثه در ساعت حدود 17.45 دقیقه روز 28 آبان ماه و در 25 کیلومتری شرق روستای شهراب در بخش زواره اردستان اتفاق افتاده است.
تاملی افزود: این حادثه در پی انحراف یک دستگاه تریلر که از طرف اردستان به سمت انارک در حرکت بود رخ داده و با خارج شدن تریلر از مسیر و واژگونی روی ریل راه آهن، راننده فوت شده و راه آهن حدود چهار ساعت مسدود شد.
فرماندار اردستان تاکید داشت: احمد عامری شهرابی که به شغل ساربانی (شتر چرانی) مشغول است با دیدن این صحنه موضوع رابه ایستگاه راه آهن زواره و پلیس 110 اطلاع داده و از حرکت قطار مسافربری تهران بندرعباس و قطار ترانست یزد تهران پیشگیری و از حادثه ناگوار جلوگیری کرده است.
وی افزود: در این مراسم با اهداء یکدستگاه موتورسیکلت و چک 50 میلیون ریال و لوح تقدیر از نامبرده بدلیل این خدمت ارزنده تجلیل شد.
شایان ذکر است احمد عامری شهرابی دو روز پیش با حضور در برنامه تلویزیونی حالا خورشید و تشریح واقعه از هدیه 100 میلیون ریالی این برنامه نیز بر خوردار شده بود.
روستای شهراب در 70 کیلومتری شرق اردستان واقع شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/78308/تقدیر-از-ساربان-وظیفه-شناس-اردستانی-که-مانع-از-حادثه-قطار-شد
بستن   چاپ