پیام سپاهان
نماز جمعه حافظ منافع دینی و ملی است
جمعه 16 آذر 1397 - 19:10:48
پیام سپاهان - اصفهان - دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: نماز جمعه علاوه بر کارکرد مذهبی حافظ منافع دینی، ملی و اسلامی است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا صالحیان روز جمعه در آیین ابقا حکم امام جمعه شهر چادگان از توابع استان اصفهان افزود: ائمه جمعه در گفتن حقایق نباید از سرزنش واهمه داشته باشند.
وی به نقش محوری امام جمعه تاکید و اضافه کرد : امام جمعه پدر معنوی شهر است که باید از وجود او بهره مند شد.
به گفته وی معنویت، فرهنگ عاشورا و نهاد نماز جمعه امروز ایران اسلامی را به ابرقدرت تبدیل کرده است.
صالحیان همچنین بر ضرورت برنامه ریزی برای توسعه کار فرهنگی در مساجد تاکید کرد و گفت : دشمن روی نهاد خانواده متمرکز شده است و برای تزلزل آن برنامه ریزی دقیق دارد.
دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان قدرت نظامی و موشکی کشور را موجب شکست آمریکا در توطئه های از پیش تعیین شده دانست.
امام جمعه چادگان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چادگان گفت: دانشگاه ها در شرایط امروز باید گفتمان داشته باشند و با پرهیز از سطحی نگری به مقابله با فساد بپردازند.
حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی با اشاره به مشکلات اقتصادی افزود: ملت ایران با خرید کالای ایرانی کارگران را حمایت کنند.
وی بر ضرورت جذب سرمایه گذار برای رفع محرومیت های چادگان تاکید کرد و برنامه ریزی مسئولان و اتخاذ سیاست های تشویقی در این خصوص را خواستار شد.
امام جمعه چادگان به جایگاه مهم نماز در زندگی اشاره و اضافه کرد : نماز نیروی بازدارنده از انواع آسیب ها و انحراف هاست که باید در تمام سطوح جامعه به ویژه مدارس مورد توجه قرار بگیرد.
به گزارش ایرنا، در این آبین در حکمی از سوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور،حکم امام جمعه حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی به عنوان امام جمعه مرکز شهرستان چادگان تمدید شد.
هیات امناء جدید مسجد جامع شهر چادگان در آیین عبادی - سیاسی این هفته نماز جمعه معرفی و منصوب شدند.
در حاشیه این آئین از فعالان عرصه نماز جمعه چادگان از سوی بسیج اصناف قدردانی شد.
در زمان حاضر نماز جمعه در بیش از 900 نقطه کشور برگزار می‌ شود.
9861/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/78318/نماز-جمعه-حافظ-منافع-دینی-و-ملی-است
بستن   چاپ