پیام سپاهان
آسیب صنعت نمایشگاهی از برپایی نمایشگاه‌های رایگان و بی‌اثر
يکشنبه 18 آذر 1397 - 14:57:43
پیام سپاهان - مجری برگزارکننده نخستین نمایشگاه صنایع خلاق اصفهان گفت: تعداد نمایشگاه های رایگان و بی اثر در کشور به دلیل حضور رایگان بخش های مختلف زیاد شده و آنها برای بازاریابی و فعالیت اقتصادی انگیزه ای ندارند که این آسیب بزرگی به صنعت نمایشگاهی کشور می زند. 
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، عادل دهدشتی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نشست خبری نخستین نمایشگاه صنایع خلاق اصفهان، با بیان اینکه حوزه صنایع خلاق عمر زیادی ندارد، گفت: پیش از این صنایع فرهنگی وجود داشت، اما با توجه به ارزش افزوده صنایع فرهنگی در حوزه صنایع خلاق قرار دارد.
وی با بیان اینکه نخستین نمایشگاه صنایع خلاق از سوی مجموعه سامان گستر و شرکت نمایشگاه های اصفهان با نگاه سرمایه گذاری و مسئولیت اجتماعی برگزار می شود، افزود: تقریبا براساس فعالیت ماه های گذشته در ٩٠ درصد حوزه های صنایع خلاق شرکت کننده خواهیم داشت.
مجری برگزارکننده نخستین نمایشگاه صنایع خلاق اصفهان اظهار کرد: در این دوره از نمایشگاه نهادها و سازمان های حامی و فعال این حوزه شامل بخش های فعال در حوزه صنایع خلاق و سازمان های دولتی و عمومی، صنایع کوچک خرد و خانگی و همچنین نهادهای غیردولتی و آموزشی شامل بخش های خلاقیت و کارآفرینی دانشگاه ها و ... حضور دارند.
وی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی و عدم شناخت مخاطبان با چالش هایی در برگزاری این نمایشگاه مواجه هستیم، تاکید کرد: متاسفانه برخی از سازمان ها و ارگان های دولتی از این نمایشگاه حمایتی نکردند و نمایشگاه صنایع خلاق تنها با مشارکت بخش خصوصی برگزار می شود.
دهدشتی با اشاره به اینکه در حوزه بین الملل نمایشگاه بر حضور خواهرخوانده ها تاکید داریم، گفت: متاسفانه امسال بحث بین الملل پررنگ نیست، اما امیدواریم سال آینده این نمایشگاه در بخش بین الملل فعال شود.
وی در ادامه با بیان اینکه در دنیا نمایشگاه صنعتی اقتصادی و تجاری است اما در ایران بخش های مختلف توقع حضور رایگان دارند، گفت: متاسفانه تعداد نمایشگاه های رایگان و بی اثر در کشور به دلیل حضور رایگان بخش های مختلف زیاد شده و آنها برای بازاریابی و فعالیت اقتصادی انگیزه ای ندارند که این آسیب بزرگی به صنعت نمایشگاهی کشور می زند. 
مجری برگزارکننده نخستین نمایشگاه صنایع خلاق اصفهان تاکید کرد: بر همین اساس سعی کردیم افراد حقیقی و حقوقی فعال در صنایع خلاق برای سرمایه گذاری در این دوره از نمایشگاه حضور یابند چرا که آینده اینده شهر اصفهان چیزی جز توسعه صنایع خلاق نیست و می توان با برندسازی و سرمایه گذاری به ارزش افزوده دست یافت.
کدخبرنگار: 13036
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/78459/آسیب-صنعت-نمایشگاهی-از-برپایی-نمایشگاه‌های-رایگان-و-بی‌اثر
بستن   چاپ