پیام سپاهان
ایسنا خود را خرج چپ و راست نکرده است
يکشنبه 18 آذر 1397 - 19:09:46
پیام سپاهان - رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: وجه تمایز ایسنا با سایر خبرگزاری‌ها جنبه پرسشگری، مستند بودن و نگاه علمی داشتن به خبر است. همچنین آزادگی و استقلال را به این موارد باید اضافه کرد. خود را خرج چپ و راست نکردن نیز از رمزهای موفقیت ایسنا در 20 سال اخیر و از دلایل اصلی استوار ماندن و فراگیری ایسنا به شمار می‌رود.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، طاهره چنگیز عصر دیروز (شنبه) در بیستمین سالروز تاسیس خبرگزاری ایسنا در خبرگزاری ایسنا منطقه اصفهان حضور یافت و با تبریک این روز به خبرنگاران خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: کار کردن با جمع دانشجویان و جنبش های دانشجویی از مزیت های بزرگی است که باید قدر آن را دانست.
وی افزود: وجه تمایز ایسنا با سایر خبرگزاری ها جنبه پرسشگری، مستند بودن و نگاه علمی داشتن به خبر است. همچنین آزادگی و استقلال را به این موارد باید اضافه کرد. خود را خرج چپ و راست نکردن نیز از رمزهای موفقیت ایسنا در 20 سال اخیر و از دلایل اصلی استوار ماندن و فراگیری ایسنا به شمار می‌رود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: مستند نبود اخبار و انتشار جانب‌دارانه اخبار باعث آزردگی خواهد شد. زمانی یک خبر رسالت خود را انجام می دهد که صحیح باشد و جانب دارانه تولید نشده باشد. گاهی دیده می‌شود که بین متن خبر و تیتر خبر تطابق وجود ندارد و این در حالی است که بسیاری از مردم ما تنها تیتر خبر را می‌خوانند.
رسانه ها کمپین سلامت روان راه بیندازند
چنگیز با بیان اینکه وظیفه رسانه ها تامین خوراک فکری برای مردم است، خاطرنشان کرد: باید توجه شود که خوراک فکری سالم باید به خورد افکار عمومی داد. درصد زیادی از اختلالات سلامت روان افراد به خوراک فکری و دریافت های روانی افراد مربوط می شود. همین گزارش ها، همین اخبار، همین حسرت ها و همین جوک و لطیفه هایی که منتشر می شود، خوراک فکری را می سازند.
وی ادامه داد: در این موضوع خبرگزاری های سالم که به دنبال منافع سیاسی و جناحی نیستند، می توانند بسیار اثرگذار باشند و باید فکر ویژه ای برای موضوع خوراک فکری جامعه کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: اختلالات روانی فردی رفته رفته بزرگ و بزرگ تر می شوند و در نهایت به اختلالات اجتماعی منجر خواهند شد.
چنگیز ادامه داد: خواهش جدی ام این است که در تولید غذا و خوراک فکری حواسمان جدی تر باشد. برخی افراد در فضای مجازی خبری را ابتدا منتشر می کنند و بعد از انتشار به دنبال صحت خبر می گردند که این با اصل رعایت انصاف و صداقت در تضاد است. در این راستا پیشنهاد می کنم رسانه ها کمپینی را با موضوع سلامت روان به راه بیندازند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/78489/ایسنا-خود-را-خرج-چپ-و-راست-نکرده-است
بستن   چاپ