پیام سپاهان
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان:
آبی برای تالاب گاوخونی در هیچ بازه زمانی در نظر گرفته نشد
يکشنبه 18 آذر 1397 - 19:10:15
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: بر اساس تحقیقاتی که از سوی دو مرکز علمی دانشگاه صنعتی و شهرکرد انجام گرفت مشخص شد که در هیچ بازه زمانی آبی برای گاوخونی در نظر نگرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رحمان دانیالی ظهر یک شنبه در جلسه شورای شهر اصفهان اظهار داشت: نکته ای که بسیار واضح و مبرهن است اینکه وزارت نیرو اعتقادی به حق آبه تالاب گاوخونی ندارد.
وی با اشاره به اینکه خشکی تالاب گاوخونی روی روحیه مردم و تفریح آنها اثرات منفی گذاشته است، ادامه داد: در صورتی که از همان ابتدا حق آبه تالاب را می گرفتیم با معضلات و مشکلات امروز مثل تحصن کشاورزان مواجه نبودیم.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اظهار اینکه طبق قانون پس از شرب حق آبه محیط زیست در اولویت دوم قرار دارد اما این قانون هیچ گاه رعایت نشده است، ادامه داد: طی سالهای اخیر با کاهش 15 درصدی بارندگی‌ها مواجهیم و این در حالی که شاهد برداشت های در بالادست اصفهان و چهار محال با مجوزهای قانونی هستیم.
بسیاری از پروانه‌های بهره‌برداری مجوز محیط زیست ندارد
وی با بیان اینکه بسیاری از پروانه‌ها بهره‌برداری که در این سالها صادر شده است مجوز محیط زیستی ندارد،‌ ادامه داد: سازمان بازرسی در خصوص تالاب باید ورود پیدا کند و در همین راستا مقرر شد گزارشی از معضلات و تبعات خشکی تالاب را به سازمان بازرسی کل کشور ارائه کنیم.
دانیالی از مردم، شورای شهر و محیط زیست خواست که حق آبه تالاب را مطالبه کنند و ادامه داد: برای مردم اصفهان باید کاری بنیادین انجام داد با این حال برخی دستگاههای اجرایی استان اصلا به مسائل زیست محیطی اعتقادی ندارند.
آبی برای گاوخونی در هیچ بازه زمانی مشخص نشده است
وی اضافه کرد: بر اساس تحقیقاتی که از سوی دو مرکز علمی دانشگاه صنعتی و شهرکرد انجام گرفت مشخص شد که در هیچ بازه زمانی آبی برای گاوخونی در نظر نگرفتند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه ما حاضر به ارائه تمام اطلاعات زیست محیطی هستیم که مورد مطالعه جامعه باشد، افزود: قصد واگذاری موضوعات بررسی طرح جامع کاهش آلودگی هوا اصفهان، پسماندها و حقابه تالاب را به سمنها داریم چرا که به نقش موثر سمن ها باور داریم.
وی عمق فجایع زیست محیطی را آنقدر زیاد خواند که انجام اقدام در راستای رفع آن به چشم نمی آید و ابراز داشت: یک هزار و 700 هکتار در خود شهر اصفهان با مجوز انبار واحد ریخته گری راه انداختند.
دانیالی با اشاره به اینکه استفاده از پساب تنها برای مقابله با گرد و غبار، بیابان زدایی و استفاده از صنعت و فضای سبز غیر مثمر صادر شده است خبر از فروش آب از سوی شرکت‌های مرتبط با آب در استان اصفهان داد و افزود: اعلام وضعیت بحرانی هوا بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.
خاموش کردن نمایشگر ایستگاه‌های پایش کیفی هوا به خاطر کمبود بودجه
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه نمایشگر ایستگاه های پایش کیفی هوا را به خاطر کمبود اعتبارات در مواقعی خاموش می کنیم، گفت: این مسئله سبب شده که برخی تصور کنندمحیط زیست اعداد و ارقام شاخص کیفی هوا را تغییر می دهد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/78512/آبی-برای-تالاب-گاوخونی-در-هیچ-بازه-زمانی-در-نظر-گرفته-نشد
بستن   چاپ