پیام سپاهان
نماینده وزارت علوم و تحقیقات آلمان خبر داد:
راه‌اندازی یک مرکز آموزشی مشترک میان ایران و آلمان در اصفهان
يکشنبه 18 آذر 1397 - 19:10:18
پیام سپاهان - اصفهان- نماینده وزارت علوم و تحقیقات آلمان گفت: یک مرکز آموزشی بین ایران و آلمان در اصفهان راه‌اندازی می شود که نتایج تحقیقات و فعالیت‌های مشترک بین دو کشور را ساماندهی می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر ، کریستین الک ظهر یک شنبه در نشست هم اندیشی پروژه مدیریت یکپارچه منابع آب رودخانه زاینده‌رود اظهار داشت: در قالب راه اندازی مرکز اموزشی بین ایران و آلمان، از دانشجویان دکتری ایرانی که در حوزه آب تحقیقات انجام دادند استفاده و به این افراد بورسیه داده می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین متقاضیان بورسیه ها را از ایران داشتیم که 80 نفر از ایران بودند، ابراز داشت: 28 دانشجو در مقطع دکتری و 30 دانشجوی کارشناسی ارشد داریم.
نماینده وزارت علوم و تحقیقات آلمان تصریح کرد: در آینده با کمبود شدید آب در سطح جهان مواجهیم به طوری که سازمان ملل اعلام کرده است که تا سال 2050 به جمعیت متقاضیان آب 55 درصد اضافه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در آلمان با یک شرایط کمبود آب مواجه بودیم و از یک زمانی نگران کیفیت آب شدیم، گفت: تابستان بسیار خشکی را در آلمان پشت سر گذراشتیم.
نماینده وزارت علوم و تحقیقات آلمان با اشاره به اینکه احتمال کمبود آب در آلمان داریم، ادامه داد: در یک دوره‌ای با پایین‌ترین سطح آب مواجه شدیم که حتی کشتی ها هم نمی توانستند حرکت کنند.
وی گفت: مردم به وضوح دیدند وقتی سطح آب پایین بیاید سوخت هم گران می شود و همین مسئله سبب استارت پروژه های علمی در مرکز تحقیقات شد.
آب پاک در بسیاری از مناطق جهان کم شده است
وی گفت: میزان آب پاک در بسیاری از مناطق جهان کم شده است و زاینده رود تنها یک مثال از آن است.
نماینده وزارت علوم و تحقیقات آلمان تصریح کرد: به منظور اجرای پروژه یکپارچه‌سازی منابع آب زاینده‌رود در سطح بین المللی و ملی مبالغ میلیون یورویی هزینه شده است به نوعی که سالانه 300 میلیون یورو برای حمایت از تحقیقات علمی در وزارتخانه هزینه می شود.
وی اظهار داشت: اجرای پروژه مشترک آلمان با ایران درقالب مدیریت یکپارچه سازی منابع آب زاینده رود یکی از موفق‌ترین پروژه های ماست که در سه فاز تعریف شده است و به نتایج خوبی دست یافتیم که برای تصمیم سازی های آینده کمک کننده است.
تعریف شورای هماهنگی واژه آب
الک ادامه داد: شورای هماهنگی واژه آب را تعریف کردیم که در این شورا دستاوردهای تحقیقاتی را به کار می بریم.
وی بیان داشت: یک بسته حمایتی برای یکپارچه کردن مدیریت منابع آب تعریف شده است که بتوانیم آب سالم را برای عموم فراهم کنیم و بر این اساس 90 حوزه آبریز تا سال 2030 تعریف شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/78518/راه‌اندازی-یک-مرکز-آموزشی-مشترک-میان-ایران-و-آلمان-در-اصفهان
بستن   چاپ