پیام سپاهان
بیش از 50 درصد معلمان تیران و کرون غیربومی هستند
دوشنبه 19 آذر 1397 - 21:36:44
پیام سپاهان - اصفهان- فرماندار تیران و کرون گفت: بیش از 50 درصد آموزگاران این شهرستان غیربومی و روزانه برای انجام فعالیت آموزشی و پرورشی به این منطقه سفر می کنند.
به گزارش ایرنا، مجید حججی روز دوشنبه در نشست تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون افزود: کمبود نیروی انسانی و آموزگار غیربومی و فرسودگی مکان آموزشی دغدغه این نهاد آموزشی است.
وی بیان کرد: میزان بازنشستگی معلمان بیش از بکارگیری نیروی انسانی در این بخش است که این مغایرت چالش های آموزشی برای مدارس منطقه ایجاد کرده است.
فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه هفته های اول سال تحصیلی برخی کلاس های درس به دلیل کمبود معلم برگزار نشد، خاطرنشان ساخت: برای جبران این مشکل طرح مدارس بسته های حمایتی و بکارگیری آموزگاران بازنشسته انجام گرفت.
وی فرسودگی مدارس را از دیگرچالش های این منطقه برشمرد و گفت : 60 درصد مدارس تیران و کرون فرسوده و شش باب آن به دلیل نبود استحکام حکم تخریب دارد و باید دانش آموزان این مدارس به مکان امن آموزشی دیگری منتقل شوند.
وی یادآورشد: برای بازسازی و مقاوم سازی این مدارس خیرین آمادگی مشارکت دارند اما بعضی از قوانین سخت آموزش و پرورش و نظرهای سلیقه ای در اداره کل نوسازی مدارس مانع از اجرای مشارکت خیرین شده است.
در این نشست معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بر مشارکت همگانی و هم افزایی بین بخشی تاکید کرد و گفت: تحقق اهداف آموزش و پرورش نیازمند مشارکت همگانی است.
محمدرضا کاظم زاده ادامه داد: آموزش و پرورش نهادی گسترده و حجم زیادی از افراد زیر پوشش است که به تنهایی قادر به تامین همه نیازهای نیست و برای رفع مشکلات نیاز به همکاری سایر بخش ها و عموم مردم است.
در این نشست از زحمات علیرضا مرزبان تقدیر و روح الله حیدری به عنوان مدیر جدید معرفی شد.
شهرستان بیش از 72 هزار نفری تیران و کرون واقع در 45 کیلومتری غرب اصفهان بیش از 11 هزار دانش آموز و 110 مدرسه و مرکز آموزشی دارد.
نزدیک به 40 درصد فضاهای آموزشی استان اصفهان تخریبی بوده و نیازمند بازسازی است.
اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان 850 هزار دانش‌ آموز، بیش از 50 هزار نفر معلم و افزون بر پنج هزار باب مدرسه دارد.
7131/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/78635/بیش-از-50-درصد-معلمان-تیران-و-کرون-غیربومی-هستند
بستن   چاپ