پیام سپاهان
اعتبارهای بهزیستی پاسخگوی درمان معتادان اردستان نیست
سه شنبه 20 آذر 1397 - 19:50:28
پیام سپاهان - کاشان - رییس اداره بهزیستی اردستان گفت: سرانه پرداختی به این مجموعه برای درمان هر یک نفر معتاد در کمپ، ماهانه 6 هزار و 800 ریال است که پاسخگوی نیازهای کمپ نمی باشد.
به گزارش ایرنا، محمدعلی مطلب زاده عصر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردستان افزود: هم اکنون نزدیک به 100 نفر در کمپ ترک اعتیاد تحت درمان قرار دارند که این افراد به مدت 26 روز نگهداری و تحت درمان قرار می گیرند.
وی همچنین یادآور شد: برای افراد معتاد در حال ترک که وضعیت مالی مناسبی ندارند، یاری برگ یک میلیون و 500 هزار ریالی پرداخت می شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار اردستان نیز در ادامه بیان کرد: مشکل کمبود اعتبار در زمینه مبارزه با مصرف مواد مخدر وجود نداشته، اعتبار به دستگاه های استانی ابلاغ شده و مسوولان باید پیگر جذب آن باشند.
علیرضا فرح بخش اضافه کرد: انتظار می رود طرح مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد به صورت محله محور و عملیاتی انجام و نیروی انتظامی با جمع آوری معتادان آنها را به کمپ ترک اعتیاد تحویل دهد.
وی عنوان کرد: مواد مخدر به عنوان یک چالش بزرگ در کشور و شهرستان مطرح بوده که پیرو فرمایشات رهبری معظم انقلاب اسلامی در زمینه مبارزه همه جانبه با آن اقدام های خوبی صورت گرفته است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار اردستان با اشاره به تاثیر مصرف مواد مخدر در دزدی های خرد، بزهکاری و طلاق تاکید کرد: تدوین سند جامع از جمله اقدام ها می باشد و مسئولان باید با مطالعه دقیق از آن استفاده و با تمهید راهکارهای عملیاتی با مساله مواد مخدر برخورد کنند.
وی همچنین خواستار پژوهش و ارائه راهکارهای عملیاتی از سوی دانشگاه ها در بحث بهداشتی و آسیب های مرتبط با خانواده های معتادان شد و گفت: مقوله آگاه سازی و آموزش ها مرتبط با این معضل اجتماعی در دستور کار مسوولان فرهنگی قرار بگیرد.
بر اساس آمارهای بهزیستی، یک هزار و 900 نفر از معتادان از جمله 100 نفر زن در اردستان دارای پرونده هستند و یک مرکز مشاوره، یک مرکز متادون درمانی و یک کمپ ترک اعتیاد در این شهرستان دایر می باشد.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/78710/اعتبارهای-بهزیستی-پاسخگوی-درمان-معتادان-اردستان-نیست
بستن   چاپ