پیام سپاهان
یارمحمدیان:
نمایشگاه جهانی فرش را در اصفهان برگزار می‌کنیم
چهارشنبه 21 آذر 1397 - 12:27:05 AM
ایسنا
پیام سپاهان - مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان گفت: شهرت فرش اصفهان، کیفیت و رنگ فرش با حضور شخصیت های موثر این هنر، پتانسیل بالقوه ای را در این شهر برای برگزاری نمایشگاه جهانی فرش ایجاد کرده است.
  علی یارمحمدیان در آیین افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان، اظهار کرد: امروزه در دنیا حاکمیت های محلی و شهرداری ها از رویدادهای اقتصادی که در شهرها اتفاق می افتد به عنوان ابزاری برای جذب سرمایه گذاری استفاده می کنند.
یار محمدیان با بیان اینکه برگزاری رویدادهای اقتصادی، فرهنگی و نمایشگاهی منجر به برندسازی و متمایز شدن شهرها نسبت به یکدیگر می شود، افزود: استان اصفهان می تواند به دلیل وجود زیرساخت ها و پروژه های در حال ساخت نمایشگاهی، حتی رویدادهای نمایشگاهی را در سطح جهانی برگزار کند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان از این پتانسیل برخوردار است که نمایشگاه جهانی فرش در آن برگزار کند، تاکید کرد: شهرت فرش اصفهان، کیفیت و رنگ فرش با حضور شخصیت های موثر این هنر پتانسیل بالقوه ای در این شهر برای برگزاری نمایشگاه جهانی فرش ایجاد کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در آینده ای نزدیک بتوانیم نمایشگاهی در سطح منطقه برگزار کنیم.
بیمه، دغدغه اصلی بافندگان فرش
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: تنوع فرش دستباف در استان اصفهان زیاد است و بخشی از فرش های برخی شهرستان های استان ثبت جهانی شده اند، در نتیجه فرش های اصفهان شناسه جهانی دارند.
اسرافیل احمدیه خاطر نشان کرد: از تولید سالانه یک میلیون فرش دستباف کشور، سهم استان اصفهان 285 هزار تخته است که نشان دهنده قدرت و جایگاه استان در این هنر- صنعت است.
وی با بیان اینکه در اصفهان 270 هزار بافنده وجود دارد که تنها تعداد کمی از آنها بیمه هستند، افزود: بیمه برای بافندگان فرش به عنوان یک مطالبه اصلی مطرح است.
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان همچنین در خصوص تسهیلات بافندگان فرش، گفت: در سال گذشته حدود 652 فقره تسهیلات به بافندگان فرش دستباف تخصیص یافت.
 


http://www.sepahannews.ir/fa/News/78735/نمایشگاه-جهانی-فرش-را-در-اصفهان-برگزار-می‌کنیم
بستن   چاپ