پیام سپاهان
طرح بازآفرینی تیران و کرون نیازمند بیش از 50 میلیارد ریال است
چهارشنبه 21 آذر 1397 - 10:47:05 AM
ایرنا
پیام سپاهان- مجید حججی افزود: از میان 27 طرح بازآفرینی شهری استان اصفهان سه طرح متعلق به شهرهای تیران و کرون است که اجرای آن ها با حمایت وزارت راه و شهرسازی انجام می شود.
وی با اشاره به تشکیل ستاد بازآفرینی شهری در منطقه اظهارداشت: طرح احیا بافت مرکزی تیران واقع در منطقه سرپل، طرح بازسازی منطقه میانی رضوانشهر و طرح بازسازی و احیا مرکز به سمت چشمه مرغاب شهر عسگران در این ستاد تصویب و برای تامین اعتبار به استان ارسال شد.
فرماندار تیران و کرون با اشاره به اعتبار مورد نیاز یادشده، تصریح کرد: سهم مشارکت و اعتبار بخشی وزارت راه و شهرسازی بر اساس مصوبه ستاد بازآفرینی استان اصفهان است.
وی ادامه داد: با اجرای این سه طرح مناطق تاریخ و هسته مرکزی این سه شهر احیا و وضعیت آن ها بهبود می یابد.
حججی با بیان اینکه ساختمان سازی در این مناطق با حمایت دولت همراه است، خاطرنشان کرد: وام بانکی تا سقف یک میلیارد و 100 میلیون ریال با سود 9 درصد و صدور پروانه رایگان از جمله تسهیلات برای ساخت منزل در مناطق فرسوده و جز طرح بازآفرینی شهری است.
طرح بازآفرینی شهری با هدف بازآفرینی بر اساس محله محوری اجرا می شود که `کاهش فقر شهری، ارتقای تاب آوری شهری، ارتقای هویت و منزلت مکانی و افزایش حکمرانی محلی` از اهداف کلان محلی این طرح هستند.
در این چارچوب قرار است تا پایان اجرای برنامه ششم توسعه نیمی از محله های هدف طرح بازآفرینی شهری مشتمل بر هزار و 334 محله که در مجموع 9 میلیون نفر را در خود جای داده اند با اختصاص سالانه 250 هزار میلیارد ریال بازسازی شود.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 72 هزار نفر جمعیت سه شهر دارد که هر کدام دارای یک طرح بازآفرینی شهری در سال جاری هستند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/79654/طرح-بازآفرینی-تیران-و-کرون-نیازمند-بیش-از-50-میلیارد-ریال-است
بستن   چاپ