پیام سپاهان
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان در کاشان برگزار می شود
چهارشنبه 21 آذر 1397 - 13:54:42
پیام سپاهان - کاشان - جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان روز پنجشنبه در آیینی با حضور سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کاشان آغاز می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بخش نخست جشنواره کتاب های گروه سنی کودک و نوجوان شامل تالیف و ترجمه با موضوع آب است.
میثم نمکی بیان کرد: مسابقه و کارگاه تولید کتاب تصویری صدای پای آب در بخش دوم با هدف حمایت از نویسندگان و تصویرگران جوان و ایجاد فرصت برای انتشار آثار آنها برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: 'آب و محیط زیست' شامل فرهنگ استفاده درست از آب، آینده بدون آب، 'آب و فرهنگ مردم' شامل باورها، آیین ها، پیشه ها و مهارت های بومی مانند جشن آب پاشان، قالیشویان مشهد اردهال، میراب و مقنی و قنات، آب انبار و آسیاب محورهای بخش دوم این جشنواره است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، برگزاری نمایشگاه کتاب و تصویرگری کودک با حضور گروه های موسیقی کودک، اجرای تئاتر عروسکی، برگزاری صبحگاه کتاب در مدرسه ها، جشن کاغذ هوایی با موضوع آب، نمایش فیلم‌های کودک با موضوع آب و حضور نویسندگان در مدرسه های این شهرستان از دیگر برنامه های این جشنواره اعلام کرد.
وی ادامه داد: همچنین بهره برداری از گذر فرهنگی آب انبار خان با هدف رونق کسب و کارهای فرهنگی در بافت تاریخی کاشان از جمله طرح هایی است که فردا با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کاشان انجام خواهد شد.
به گفته نمکی، حضور در گلزار شهدا، گشایش 2 نمایشگاه تصویرگری، دیدار با نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان، سخنرانی در همایش قدردانی از حامیان خانواده از دیگر برنامه های سفر یکروزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کاشان است.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/79658/جشنواره-بین-المللی-کتاب-کودک-و-نوجوان-در-کاشان-برگزار-می-شود
بستن   چاپ