پیام سپاهان
اخبار کوتاه از استان اصفهان
چهارشنبه 21 آذر 1397 - 22:45:59
پیام سپاهان - اصفهان - طرحهای زیادی در روستاهای سمیرم در حال اجراست و دستگیری 4 سوداگر مرگ در سه راهی چوپانان نایین از جمله خبرهای کوتاه روز چهارشنبه استان اصفهان است.
**سرپرست فرمانداری سمیرم گفت: کارها و طرح های عمرانی کوچک و بزرگ متعددی در روستاهای این شهرستان در حال انجام و اقدام است.
به گزارش ایرنا، محمدرضا عسگریان روز چهارشنبه در سفر یکروزه مسئولان به روستاهای 2 بخش پادنا و وردشت این شهرستان در قالب کاروان خدمت، افزود : آسفالت و روکش آسفالت، اصلاح ورودی ها، احداث و اصلاح معابر روستایی و جدول بندی آنها، طرح های انتقال آب و اصلاح شبکه، آب آشامیدنی سالم و همچنین طرح های ورزشی و خدماتی در دست اقدام است.
وی در جمع مردم روستای دوراهان بخش پادنای سمیرم یادآور شد: مشکلات مراتع و زمین های ملی، بهسازی روستا و اجرای طرح هادی، تخصیص آب کشاورزی و اختصاص خانه بهداشت مهمترین درخواست مردم این روستا بود که برای سال آینده پیگیری خواهند شد.
عسگریان ادامه داد: مواردی که نیاز به همکاری مدیران کل استانی دارند با دعوت از آنها به منطقه و از نزدیک پیگیری می شوند.
وی در جمع مردم روستاهای تل محمد، نساکوه، کهنگان و ده بزرگ بخش پادنا به موضوع استمهال تسهیلات کشاورزان این مناطق اشاره کرد و گفت: بزودی در نشستی با مدیر استانی بانک کشاورزی این موضوع را مطرح و بررسی خواهد کرد.
سرپرست فرمانداری سمیرم گفت: بخش زیادی از کشاورزانی که تا تاریخ مشخص شده از سوی بانک کشاورزی به بانک مراجعه کرده بودند وام های آنان استمهال شده اما تعدادی که از تاریخ اعلامی خارج و در شمول آن تاریخ نبوده اند همچنان مشکلاتی دارند که باید حل فصل شود.
عسگریان یکی از موارد عنوان شده توسط مردم و عشایر را احداث پل دورجان به دوراهان عنوان کرد و افزود: این موضوع نیز قرار است در جلسه ای که فردا به مدیرکل امور عشایر استان داریم مطرح و احداث آن نهایی شود تا تردد عشایر نیز به سهولت انجام گیرد.
نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی نیز در بازدید مسئولان از نفقاط حادثه خیز جاده ونک اظهار داشت: جاده منتهی به شهر ونک دارای پیچ های خطرناکی است که به هر شکل ممکن باید اصلاح شوند.
اصغر سلیمی به حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در شهرستان سمیرم اشاره و تصریح کرد: سال آینده و با شروع فصل گرما و کار چند محل پرحادثه این جاده با اولویت کاری اداره راهداری حذف خواهد شد.
وی بار دیگر درباره توقف اجرای طرح چهار خطه کردن جاده یاسوج توضیح داد: تجهیز کارگاه و بکارگیری نیرو و امکانات اولیه شروع کار این پروژه در محدوده سمیرم و استان اصفهان بزودی آغاز خواهد شد.
سمیرم با پنج هزار و 200 کیلومتر مربع وسعت، 150 آبادی و روستا، چهار شهر و چهار بخش مرکزی، دناکوه، وردشت و پادنا دارای حدود19 هزار هکتار باغ است و 96درصد مردم این شهرستان کشاورز و باغدار هستند.
این شهرستان با افزون بر یکصد هزار نفر جمعیت ثابت و عشایری، در 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
7147/
**گروه موسیقی کهن اصفهان در ترکمنستان روی صحنه رفت
کنسرت گروه موسیقی ایرانی کهن به سرپرستی و آهنگسازی کامیار فانیان روز چهارشنبه در عشق آباد پایتخت کشور ترکمنستان اجرا شد.
سرپرست گروه موسیقی کهن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اجرا در فستیوال بی طرفی ترکمنستان به دعوت آقای احمد قربانف، سفیر ترکمنستان در ایران در سالن سه هزار نفری پایتخت این کشور برگزار شد.
7147/
**دستگیری 4 سوداگر مرگ در سه راهی چوپانان نایین
فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف بیش از 20 کیلوگرم مواد مخدردر 2 عملیات جداگانه از سوی ماموران پاسگاه چوپانان و دستگیری چهار سوداگر مرگ خبرداد.
سرهنگ صادق کاظم زاد افرود : ماموران پاسگاه چوپانان مستقر در سه راهی چوپانان - اردکان حین کنترل خودرو های عبوری به 2 دستگاه سواری پژو 405 و وانت پراید مشکوک و آنها را متوقف کردند.
وی اظهارداشت: در بازرسی از خودروی پژو مقدار هشت کیلو و 815 گرم حشیش و در بازرسی از وانت پراید مقدار 11 کیلو و 615 گرم تریاک کشف شد.
7136/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/79736/اخبار-کوتاه-از-استان-اصفهان
بستن   چاپ