پیام سپاهان
سرپرست بیمه آسیا:
فرهنگ بیمه را باید رسانه‌ها نهادینه کنند
پنجشنبه 22 آذر 1397 - 14:16:34
پیام سپاهان - سرپرست بیمه آسیا در استان‌های اصفهان‌، یزد و چهارمحال بختیاری گفت: نگاه بازاریابی باید از روی بیمه‌ها برداشته شود تا شهروندان به بیمه ترغیب شوند چرا که بیمه می‌تواند در بسیاری از اتفاقات ناگوار همراه مردم باشد و خسارات آنان را جبران کند.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، هشت روز پیش تعداد زیادی از غرفه‌های بازارچه توپخانه 44 ارتش در اصفهان در آتش سوخت، در این آتش سوزی از 175 غرفه موجود 165 غرفه طعمه حریق شد و در آتش سوخت.
تعدادی از حادثه دیدگان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا یادآور شدند: در هنگام ثبت بیمه تنها سربازی از جانب توپخانه به آنان مراجعه کرده و بدون حضور کارشناس بیمه غرفه های آنان را بر اساس مبلغی که صاحبان غرفه‌ها تعیین می‌کردند، به ثبت می‌رساند.
عده کثیری از این غرفه داران بر این باور بودند که اگر ما براساس مبلغ اصلی سرمایه خود بیمه شده‌ بودیم قطعا دچار ضرر نمی‌شدیم، این درحالی است که مسلما هر غرفه دار از سرمایه اصلی خود مطلع است و نیاز به کارشناس ندارد.
ارتش چرا ندارد؟
این جمله‌ای بود که یکی از حادثه دیدگان در خصوص اینکه مدیریت این بازارچه به عهده ارتش بوده‌ است به زبان آورد و افزود: درست است که ما باید غرفه‌های خود را باتوجه به سرمایه اصلی خود بیمه می‌کردیم، اما ارتش می‌توانست برای این بی مسئولیتی از غرفه‌داران عذر خواهی کند.
21 آذر حضور خسارت دیدگان و خبرنگاران در بیمه آسیا
روز گذشته 21 آذر جمعی از خسارت دیگان و خبرنگاران در دفتر بیمه آسیا جمع شدند.
محمد شفیع برومند - سرپرست بیمه آسیا در استان‌های اصفهان‌، یزد و چهارمحال بختیاری در جمع خبرنگاران و حادثه‌دیدگان گفت: نمی‌توانیم مردم را اجبار کنیم که اموال خود را بیمه کنند بلکه این فرهنگ سازی باید از سوی رسانه‌ها و صدا و سیما نهادینه شود تا مردم نسبت به عمل بیمه ترغیب شوند.
وی ادامه داد: بعضی از شهروندان نگاه بازاریابی نسبت به بیمه دارند، اما این نگاه باید تغییر کند تا فرهنگ بیمه در کشور نهادینه شود و ما از رسانه‌ها صمیمانه قدردانیم چرا که در سال‌های اخیر نسبت به فرهنگ سازی در حوزه بیمه بسیار فعالیت‌های ثمر‌بخش انجام داده‌اند.
همچنین محمود افشاری - مدیر روابط عمومی بیمه آسیا، گفت: پس از کارشناسی‌ بیمه و پرداخت خسارت به حادثه‌دیدگان و کارشناسی آتش‌نشانی عملیات بازسازی بازارچه توپخانه 44 آغاز خواهد شد تا هرچه زودتر غرفه داران به کار خود بازگردند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اصلی سرایت آتش سوزی به غرفه‌ها مستحکم نبودن دیوارها و جداره‌ها است و می‌توان گفت این بنا از لحاظ مهندسی شرایط لازم را جهت یک بازارچه استاندارد نداشته است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/79774/فرهنگ-بیمه-را-باید-رسانه‌ها-نهادینه-کنند
بستن   چاپ