پیام سپاهان
نماینده کاشان و آران و بیدگل:
کاشان باید شاهد رویدادهایی در تراز ظرفیت هایش باشد
جمعه 23 آذر 1397 - 00:02:54
پیام سپاهان - کاشان - نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: این خطه به عنوان مهد هنر و فرهنگ از نظر میراثی و هویتی پربار است و باید شاهد رویدادهایی در تراز این ظرفیت ها باشد.
به گزارش ایرنا، سید جواد ساداتی نژاد روز پنجشنبه در آیین گشایش نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان افزود: مفاخر دینی و علمی کاشان به افزون بر یک هزار نفر می رسد که ایران و حتی جهان مدیون برخی از آنها می باشد و باید از نظر فرهنگی و هنری اتفاق های ویژه ای در آن رخ دهد.
وی خواستار تفویض اختیارهای لازم و ارتقای جایگاه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان شد و بیان کرد: کاشان فاقد مجمتع فرهنگی بوده و سالن در حال ساخت آن با پیشرفت فیزیکی 10 درصد به حال خود رها شده و اداره فرهنگ و ارشاد نیز بدون مکانی مشخص در ملک استیجاری مستقر است.
وی با اشاره به محرومیت این خطه عنوان کرد: رسانه های مکتوب نیز در شهرستان کاشان از نظر ساختاری ضعیف هستند و همه درآمد آگهی ها را روزنامه های مرکز استان در اختیار گرفتند.
فرماندار ویژه کاشان نیز با اشاره به تپه های باستانی هفت هزار ساله سیلک به عنوان نماد تمدن این منطقه گفت: هنر از این شهر و نقش سفالینه های آن برخاسته و وجود فقیهان و عالمان دینی، علمی و ادبی بسی مایه مباهات کاشان و ایران در جهان است.
علی اکبر مرتضایی قهرودی اضافه کرد: میدان فرهنگ و هنر کمال الملک کاشان که یادگاری از نقاش معروف کاشانی در دوره قاجار است، خود معرف پیشینه هنری و فرهنگی این دیار هنرمند و عالم پرور می باشد.
وی همچنین انتخاب کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال 97 را یادآورشد و افزود: برگزاری نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان و بهره برداری از دومین گذر فرهنگ و هنر کشور در کاشان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیانگر ظرفیت ها و توانمندی های بالای فرهنگی هنری این منطقه است که باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.
نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان روز پنجشنبه در آیینی با حضور سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و هنرمندان استانی و شهرستانی در میدان فرهنگ و هنر کمال الملک آغاز شد.
این جشنواره به مدت سه روز از 22 تا 25 آذرماه با میزبانی کاشان ادامه دارد.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/79808/کاشان-باید-شاهد-رویدادهایی-در-تراز-ظرفیت-هایش-باشد
بستن   چاپ