پیام سپاهان
بختیار در گفت‌وگو با ایسنا:
اظهارنظرهای غیرکارشناسی در حوزه‌های مختلف، یکی از چالش‌های امروز است
شنبه 24 آذر 1397 - 11:53:00
پیام سپاهان - نماینده مردم گلپایگان در مجلس گفت: یکی از آسیب‌های امروز جامعه که اعتماد عمومی را نیز پایین آورده است مواجه شدن با اظهار نظرهای غیر کارشناسی در حوزه‌های مختلف است.
علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت بیان مطالب کارشناسی از تریبون‌های رسمی بیان کرد: یکی از آسیب‌هایی که امروز متوجه جامعه است و باعث شده بخشی از اعتماد عمومی نیز آسیب ببیند، این است که هر کسی که تریبونی در اختیار دارد در هر زمینه‌ای اظهارنظر می‌کند.
وی اظهار کرد:‌ متاسفانه امروز هر فردی در جامعه که تریبونی در اختیار دارد به خودش این اجازه را می‌دهد که در هر زمینه‌ای بدون این که تخصص داشته باشد وارد شود و اظهارنظر کند.
نماینده مردم گلپایگان در مجلس تصریح کرد:‌ افراد غیر متخصص نباید بدون داشتن اطلاعات، آمار و مطالعه‌ قبلی فی‌البداهه در خصوص مسائل مختلف در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی بین‌المللی اظهارنظر کنند.
وی خاطرنشان کرد: از آنجا که افکار عمومی روی این اظهارنظرها قضاوت می‌کند تاثیر سخنان غیر کارشناسی در جامعه ملموس است. گاهی اظهارنظرهای غیر کارشناسی با اهداف سیاسی مطرح می‌شود و هدف آن سیاه نمایی در یک بخش از کشور و یا یک حوزه است.
بختیار در ادامه با اشاره به اینکه امروز یکی از چالش‌های کشور اظهارنظرهای غیرکارشناسی در حوزه‌های مختلف است بیان کرد: شاید لازم است مجلس در این زمینه وارد شود و قانونی وضع کند که هر فردی که در پشت تریبون قرار گرفت در چه حوزه‌ای و در چه زمینه‌ای حق سخنرانی داشته باشد.
وی در پایان گفت: امروز ما قانونی مشخص در این زمینه نداریم؛ لازم است دولت در این زمینه لایحه‌ای به مجلس ارائه کند و یا کمیسیون‌های مربوطه در مجلس طرحی آماده کنند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/79877/اظهارنظرهای-غیرکارشناسی-در-حوزه‌های-مختلف،-یکی-از-چالش‌های-امروز-است
بستن   چاپ