پیام سپاهان
برگزاری نمایشگاه پژوهشگران برتر استان همزمان با جشنواره شیخ بهایی
شنبه 24 آذر 1397 - 16:28:39
پیام سپاهان - مدیرکل امور پژوهشی دانشگاه اصفهان گفت: امسال نمایشگاه پژوهشگران و فناوران برتر استان هم زمان با چهاردهمین جشنواره شیخ بهایی در دی ماه برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، مهدی مومنی پیش‌ازظهر امروز (شنبه) در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در استان اصفهان در جمع خبرنگارن، اظهار کرد: همزمانی این نمایشگاه با جشنواره مهم شیخ بهایی موجب کیفیت و جدیت نمایشگاه می‌شود و یکی از تفاوت‌های برنامه‌های هفته پژوهش امسال با سال‌های گذشته است.
وی گفت: مطابق دستورالعمل وزارت علوم و وزارت کشور از آبان ماه برنامه ریزی‌های ستاد پژوهش سال 97 شکل گرفت و رییس دانشگاه اصفهان به عنوان جانشین استاندار در ستاد پژوهش و فناوری استان اصفهان انتخاب شده است، به همین منظور کارگروهی تشکیل شد و فعالیت‌های پژوهشی به صورت هدفمند برنامه ریزی شده است.
تجلیل از 12 پژوهشگر و فناور برتر استان
مدیرکل امور پژوهشی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: روز دوشنبه 26 آذر ماه در مراسمی با عنوان "نوزدهمین هفته ملی پژوهش و فناوری" و "بیست و یکمین مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه اصفهان"، 12 محقق برتر تجلیل می‌شوند.
مومنی افزود: این پژوهشگران در گروه‌های علوم انسانی، علوم پایه، مهندسی کشاورزی، فنی و مهندسی، هنر، معماری و شهرسازی، علوم پزشکی، فناوران، مراکز پژوهشی، سامان های اجرایی، دانش آموزان تجلیل می‌شوند.
افزایش مقالات بین‌المللی به منظور کیفی‌سازی دانشگاه
وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان به منظور کیفی سازی مقالات، چاپ تعداد مقالات داخل را کاهش داده است، گفت: به همین منظور به سمت چاپ مقالات معتبر بین المللی گام برداشته‌ایم و نسبت به سال گذشته چاپ مقالات بین المللی 15 افزایش داشته است.
مدیرکل امور پژوهشی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: سال گذشته، تعداد 1492 مقاله در تمام رشته‌ها چاپ شده است که از این تعداد،720 مقاله علمی پژوهشی داخلی و 720 مقاله ISI به چاپ رسیده است. 
وی همچنین از افزایش اعتبار تحقیقات پژوهشی خبر داد و افزود: افزایش رقم قرارداد یکی از شاخص‌های کیفی سازی است. به همین منظور در زمینه عقد قرارداد پروژه‌های تحقیقاتی رقم قرارداها افزایش و تعداد قرارداها کاهش داشته است، به گونه ای که 25 درصد افزایش رقم قرارداها نسبت به سال گذشته ثبت شده است.
مومنی همچنین تصریح کرد: ثبت اختراعات بین المللی با رشد 400 درصدی، از 23 عدد به 74 افزایش یافته و در زمینه ثبت اختراع داخلی 10 درصد رشد ثبت شده است. 
وی از رشد پنج درصدی مقالات یک درصد برتر دانشگاه اصفهان خبر داد.
به گزارش ایسنا، هفته پژوهش امسال با شعار "پژوهش هدفمند، فناوری ارزش‌آفرین در خدمت تولید ملی" از 24 تا 28 آذرماه برگزار خواهد شد؛ عناوین روزهای هفته پژوهش امسال شامل شنبه با نام "پژوهش، فناوری، مدرسه و دانشگاه"، یکشنبه "پژوهش، فناوری و رسانه"، دوشنبه، "پژوهش، فناوری، صنعت و چالش‌های ملی"، سه شنبه، "پژوهش، فناوری و علوم انسانی و هنر" و چهارشنبه "پژوهش، فناوری و مسؤولیت‌های اجتماعی و تعاملات بین‌المللی" نامگذاری شده است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/79903/برگزاری-نمایشگاه-پژوهشگران-برتر-استان-همزمان-با-جشنواره-شیخ-بهایی
بستن   چاپ