پیام سپاهان
جانمایی ایستگاه فرهنگی و ورزشی بانوان در بوستان‌های نجف‌آباد
يکشنبه 3 دي 1402 - 10:49:46
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف‌آباد گفت: ایستگاه‌های فرهنگی و ورزشی ویژه بانوان در بوستان‌های نجف‌آباد جانمایی می‌شود.
محبوبه عبادالهی در گفت‌وگو با ایسنا به مصوبات شورای فرهنگ عمومی نجف‌آباد برای حوزه بانوان و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اشاره و اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها برای تفریح، ورزش و نیازهای فرهنگی بانوان مطرح شده که تقویت امکانات باغ بانوان از جمله آن است.
وی افزود: علاوه بر امکانات باغ بانوان، جانمایی ایستگاه‌های فرهنگی و ورزشی ویژه بانوان مصوب شده که مدیریت شهری همراه با اداره ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی این مهم را انجام می‌دهد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف‌آباد یادآور شد: این جانمایی باید برای مکان‌هایی ایجاد شود که آرامش دختران و زنان را به همراه داشته باشد و تمهیدات لازم امنیتی را داشته باشد.
وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره مد و لباس با حضور تولیدکنندگان بزرگ کشوری به تصویب رسیده، گفت: پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته تا با حضور شرکت‌های بزرگ انجام شود.
عبادالهی اضافه کرد: با توجه به اینکه این رویداد نیازمند همکاری بین بخشی و دعوت از شرکت‌های تولیدی است برگزاری آن در اوایل سال آینده خواهد بود.
وی توزیع چادر رایگان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی عفاف و حجاب و همچنین آموزش تولید چادر اسلامی و پوشش ایرانی و اسلامی را از برنامه‌های توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در این شهرستان بیان کرد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف‌آباد با بیان اینکه ساماندهی نام‌گذاری اصناف و واحدهای صنفی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرارگرفته، گفت: بعضی از نام‌گذاری‌ها متناسب با حرفه نبود و در برخی موارد نیز استفاده از نام‌های بیگانه روند افزایشی داشته است.
وی ادامه داد: بررسی اسامی مغازه‌ها و اصناف با همکاری اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت در حال انجام است تا با ارائه دستورالعمل ابلاغی اسامی بیگانه حذف و اصلاح نام‌گذاری‌ها صورت بگیرد.
به اعتقاد عبادالهی نام‌گذاری معابر، اصناف و شرکت‌ها باید متناسب با مأموریت و کار آن‌ها باشد و معنی و مفهوم اثرگذاری برای مخاطبان داشته باشد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف‌آباد، خاطرنشان کرد: نام‌گذاری یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار فرهنگی است که می‌تواند در انتقال مفاهیم و تقویت ارزش‌ها اثرگذار باشد، اما با بی‌توجهی تبدیل به وضعیت نابسامان و تأثیرات منفی اجتماعی خواهد شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/806214/جانمایی-ایستگاه-فرهنگی-و-ورزشی-بانوان-در-بوستان‌های-نجف‌آباد
بستن   چاپ