پیام سپاهان
استفاده نامطلوب از خاک امانت‌خواری است
چهارشنبه 28 آذر 1397 - 15:59:54
پیام سپاهان - نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: میراث دار امانت گذشتگان هستیم و باید در حفظ این امانت بکوشیم و بتوانیم آن را صحیح و سالم به اهلش بسپاریم.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، حجت‌الاسلام مجتبی کوچک‌زاده صبح امروز (چهارشنبه) در همایش "روز جهانی خاک؛ چالش‌ها و راهکارهای بهره برداری"، با بیان اینکه آب، خاک و هوا سه عنصر ضروری برای حیات بشر است، اظهار کرد: انسان ها چند روزی در این عرصه هستند، بنابراین میراثی که گذشتگان به ما تحویل داده اند را باید با اضافه کردن تجربیات مفید به نسل آینده تحویل دهیم.
وی ادامه داد: در سال های اخیر متاسفانه با حفر چاه‌های عمیق و برداشت بی رویه آب، علاوه بر کاهش منابع آب‌های زیرزمینی، خاک این مناطق نیز دستخوش تغییر و مشکل شده است. به گونه‎ای که خاک ها دیگر قابل کشت نیست و سال ها باید بگذرد تا دوباره بتوان از این منابع استفاده کرد. 
نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه استفاده نامطلوب از خاک امانت خواری است نه امانت داری، خاطرنشان کرد: قنات ها مهمترین سرمایه های گذشتگان هستند و اولیای دینی ما قنات ها را وقف می کردند. 
به گزارش ایسنا، همایش "روز جهانی خاک؛ چالش ها و راهکارهای بهره برداری" با حضور مسئولان مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، سازمان محیط زیست، انجمن علوم خاک اصفهان ومحققان و کارشناسان این حوزه امروز چهارشنبه 28 آذر در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی اصفهان برگزار شد. در این مراسم کارشناسان به اهمیت خاک در بخش کشاورزی و ارائه راه هایی برای جلوگیری از فرسایش و آلودگی آن به عنوان بستر تولید پرداختند.
کدخبرنگار:13037
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/81215/استفاده-نامطلوب-از-خاک-امانت‌خواری-است
بستن   چاپ