پیام سپاهان
انجام پروژه‌های تحقیقات بین‌المللی در جهت توسعه علمی است
چهارشنبه 28 آذر 1397 - 15:59:55
پیام سپاهان - قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل گفت: تعاملات بین المللی و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک مهمترین گام در توسعه علمی کشور است.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از روبط عمومی دانشگاه کاشان، حسین سالار آملی در پانزدهمین نشست مشورتی معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها و مراکز پژوهشی منتخب کشور در دانشگاه کاشان، اظهار کرد: در این نشست علاوه بر حدود 100 نفر از معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، سفرا و رایزنان، تعدادی از کشورهای اروپایی و آسیایی مستقر در ایران از جمله سوئیس، فرانسه، مجارستان، اندونزی حضور دارند که برگزاری این نشست ها زمینه تعاملات علمی بین المللی کشورها را برقرار می کند.
وی به انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک بین ایران و کشورهای خارجی اشاره کرد و گفت: با کشور فرانسه سالانه 20 پروژه تحقیقاتی و با کشور اتریش 17 پروژه تعریف شده است و با کشورهای مجارستان، هندوستان و بقیه کشورها نیز طرح های تحقیقاتی ادامه دارد.
رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی، زمان اجرای این پروژه ها را یک تا دو سال عنوان کرد و افزود: طرح های مشترک با حمایت 50 درصد از صنعت ایران و 50 درصد از صنعت خارجی انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه برگزاری طرح های تحقیقاتی مشترک مبنای دیپلماسی گسترده علمی و پژوهشی با کشورهای خارجی است، اظهار کرد: انجام کارهای مشترک، نخبگان دو کشور را به یکدیگر نزدیک می کند و این تعاملات، اثرگذاری علمی را بیشتر می کند.
سالار آملی از انجام پروژه های مشترک ایران و فدرال آلمان خبر داد و افزود: محققان دانشگاه های ایران و آلمان می توانند با مراجعه با سامانه وزارت علوم در این پروژه ها شرکت کنند.
وی با بیان اینکه بعد از ثبت نام، 15 پروژه انتخاب و مورد حمایت ایران و دولت آلمان قرار خواهد گرفت، ابراز امیدواری کرد: پروژه های مشترک بستری را برای نوآوری کارآفرینی و ارتقاء تکنولوژی فراهم خواهد کرد.
قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل جذب دانشجوی خارجی و راه اندازی دوره های مشترک را از رویکردهای وزارت علوم در بخش بین الملل عنوان کرد و گفت: یکی از محورهایی که در تعاملات بین المللی اثرگذار خواهد بود، اکوسیستم های تعاملات بین المللی است که با این روند می توان فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی را ارتقا بخشید.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/81217/انجام-پروژه‌های-تحقیقات-بین‌المللی-در-جهت-توسعه-علمی-است
بستن   چاپ